اخبار

تب مالت، ارمغان شیرهای فله ای

تب مالت، ارمغان شیرهای فله ای
دکتر پاکزاد : شیرهایی که به صورت فله ای در برخی از ماست بندی ها و یا در خیابان ها و مسیرهای جاده ای به فروش می رسند، منشا بهداشتی نداشته و احتمال اضافه کردن آب یا شیرخشک در آن بسیار قوی است.
تب مالت، ارمغان شیرهای فله ای؛

رییس اداره نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه خرید محصولات غذایی بی نام و نشان منبع بیماری های زیادی است، گفت: تب مالت ارمغان مصرف مواد غذایی غیربهداشتی بویژه شیرهای فله ای است که تشخیص آن از راه آزمایش خون مقدور است.

ˈدکترپیمان پاکزادˈ افزود: در همین راستا، جلسه ای با تولیدکنندگان شیر در استان برگزار شد تا کار واکسیناسیون تمام دام های استان برای نقابله با تب مالت انجام شود.

وی گفت: شیرهایی که به صورت فله ای در برخی از ماست بندی ها و یا در خیابان ها و مسیرهای جاده ای به فروش می رسند، منشا بهداشتی نداشته و احتمال اضافه کردن آب یا شیرخشک در آن بسیار قوی است.

پاکزاد اظهار کرد: سرانه مصرف شیر در کشور و استان کرمانشاه کمتر از میانگین مصرف جهانی است در حالی که باید فرهنگ سازی عمیقی برای گنجاندن این ماده غذایی در سبد غذایی خانوارها انجام شود.

وی با بیان اینکه تولید شیر سالم در کارخانه ها از موارد مورد توجه این مجموعه است، افزود: در نیمه نخست امسال به منظور تولید شیر سالم و پاستوریزه در استان جلسات زیادی برگزار شده است.

پاکزاد گفت: وظیفه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر فرآیند تولید است و به منظور برخورد با فروش شیر به صورت فله ای در معابر عمومی و بین راه ها نیز با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تمهیداتی در مسیرهای جاده ای و مغازه های لبنی بی نام و نشان انجام است.

وی به مردم کرمانشاه اطمینان داد که در تولید صنعتی محصولات لبنی در سطح استان، کنترل دقیقی بر لبنیات وجود دارد و عرضه و توزیع لبنیات تولیدی در سطح فروشگاه ها نیز به گونه ای است که ضریب اطمینان بیشتری نسبت به دیگر مراکز عرضه و فاقد مجوز دارد.
۴ دی ۱۳۹۲ ۱۰:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید