اخبار

کشف حدود چهار تن لوازم آرایشی-بهداشتی قاچاق و غیر بهداشتی در شش ماهه اول سال

کشف حدود چهار تن لوازم آرایشی-بهداشتی قاچاق و غیر بهداشتی در شش ماهه اول سال
ههمجواری استان کرمانشاه با کشور عراق، موجب شده تا حجم گسترده ای از لوازم آرایشی- بهداشتی قاچاق وارد استان شود.

رییس اداره نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و  آرایشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کشف حدود چهار تن لوازم آرایشی-بهداشتی قاچاق و غیر بهداشتی در شش ماهه ابتدایی امسال در استان خبر داد.

دکتر پیمان پاکزاد با اشاره به همجواری استان کرمانشاه با کشور عراق، اظهار داشت: متاسفانه همین مسئله موجب شده تا حجم گسترده ای از لوازم آرایشی- بهداشتی قاچاق وارد استان شود.

وی با اشاره به جمع آوری حجم عظیمی از کالاهای قاچاق و غیر بهداشتی از سطح بازارهای استان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازرسی ها به طور منظم و رندوم انجام می شود و اگر گزارش دریافتی و یا رویت مستقیم نیز داشته باشیم با اینگونه موارد برخورد می شود.

این مقام مسئول با اشاره به نصب برچسب اصالت و سلامت سازمان غذا و دارو بر روی محصولات بهداشتی، از مردم خواست به هنگام خرید به نصب این برچسب بر روی محصولات دقت داشته و کد درج شده بر روی آن را پس از خراشیدن به شماره روی بسته ارسال و از سلامت و بهداشتی بودن محصول خود مطمئن شوند.

پاکزاد با اشاره به کشف حدود چهار تن لوازم آرایشی-بهداشتی قاچاق و غیر بهداشتی در استان در شش ماهه ابتدایی سال، از مردم خواست تا در صورت مشاهده این نوع کالاها با شماره تلفن 4302351 تماس گرفته و یا با مراجعه حضوری به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مسئولین مربوطه را آگاه سازند.

وی از مردم و به ویژه زنان خواست تا ازخرید هر گونه لوازم آرایشی و بهداشتی از دست فروشان خودداری کنند و بدانند سلامت هیچ یک از این محصولات مورد تایید کارشناسان بهداشتی نمی باشد.

به گفته پاکزاد پس از کشف، محصولات غیر بهداشتی امحاء و در محصولات قاچاق نیز طبق دستور مقامات قضایی عمل می شود

۴ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید