اخبار

از 1500 تماس تلفنی روزانه با اورژانس استان، 1400 تماس مزاحمت تلفنی می باشد.

از 1500 تماس تلفنی روزانه با اورژانس استان، 1400 تماس مزاحمت تلفنی می باشد.
دکتر پرنا با اشاره به انجام روزانه بطور میانگین 100 ماموریت توسط اورژانس کرمانشاه، از انجام 24 هزار ماموریت در هشت ماهه ابتدایی امسال خبر داد.
 رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه گفت: از 1500 تماس تلفنی روزانه با اورژانس استان، 1400 تماس مزاحمت تلفنی می باشد.

دکتر عبدالرحمن پرنا  با اشاره به انجام روزانه بطور میانگین 100 ماموریت توسط اورژانس کرمانشاه، از انجام 24 هزار ماموریت در هشت ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

به گفته پرنا روزانه 1500 تماس با اورژانس کرمانشاه برقرار می شود که تنها 100 مورد آن به عملیات منجر می شود و مابقی مزاحمت تلفنی هستند.

این مقام مسئول تعداد پایگاه های اورژانس موجود در شهر کرمانشاه را ناکافی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر به 14 پایگاه اورژانس در شهر کرمانشاه نیاز داریم که تنها 9 پایگاه اورژانس در سطح شهر فعال هستند.

وی با اشاره به وجود 43 پایگاه  اورژانس جاده ای و شهری در سطح استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از این تعداد 20 پایگاه جاده ای می باشند که با توجه به استاندارد وجود یک پایگاه در هر 35 کیلومتر این تعداد تا حدودی کافی است.

به گفته رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه 300 پرسنل اورژانس در این پایگاه ها حضور دارند.

وی همچنین با اشاره به وجود 70 دستگاه آمبولانس در پایگاه های اورژانس استان خاطر نشان کرد: از این تعداد 30 دستگاه مجهز به تجهیزات ICU  می باشند.

پرنا میانگین حضور نیروهای اورژانس برسر صحنه حوادث را در شهرها هفت دقیقه و در جاده ها 12 دقیقه اعلام و تصریح کرد: در این زمینه وضعیت خوبی داریم و پایین تر از استانداردها هستیم.

وی همچنین بیماریهای قلبی و عروقی را بیش ترین موارد تماس با اورژانس استان اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین مشاوره های اورژانسی نیز از طریق تلفن اورژانس به افراد داده می شود

۴ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید