اخبار

رئیس دانشگاه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش:باید تحقیقات هدفمند و مؤثر باشد

رئیس دانشگاه  در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش:باید تحقیقات هدفمند  و مؤثر باشد
دکتر نیکبخت : باید پژوهش و تحقیقات هدفمند و مؤثر شود تا بتواند در پیشرفت علمی کشور و رفع نارسایی ها نقش داشته باشد

دانشگاه علوم پزشکی در سال 91 توانست رتبه سوم در بین دانشگاه های تیپ 2 را کسب و در همان سال هم به تیپ یک ارتقاء یابد و  اکنون حفظ این رتبه پژوهشی  برای دانشگاه بسیار مهم است ، چون در سال جاری با دانشگاه های تیپ یک سنجیده می شویم که از اعضای هیئت علمی بیشتر و توانمندی برخوردارند و انتظار این است که این رشد ادامه پیدا کند.

دکتر محمد رضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه  افزود : هنوز جای کار بیشتری داریم تا  در جهان مقالات کشورمان  جزء مقالات یک درصد تاپ قرار گیرد و البته اگر آن بودجه تحقیقاتی که هرسال در مجلس تصویب می شود به همه ی دستگاه ها ابلاغ شود و همه مکلف باشند این بودجه را اختصاص دهند ، قطعاً رشد کشور بسیار خوب خواهد بود. ولی دستگاه ها متأسفانه سهم پژوهش را هزینه نمی کنند که امیدواریم این  امرنهادینه شود ، چون در تمام زمینه ها  کمک کننده است.

دکتر نیکبخت با اشاره به اینکه پیش بینی شده است که ایران در سال 2018 به رتبه علمی چهارم ارتقاء پیدا کند و این پیش بینی ها توقع مردم را بالا برده است اضافه کرد: امیدواریم در سال 2018 با همت همه دستگاه ها رتبه ی ما به چهارم ارتقاء پیدا کند. سال 2015 در بخش پزشکی و سلامت  رتبه اول شویم و اگر روند رشد خوب باشد رتبه ها ارتقاء پیدا می کند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت : باید پژوهش و تحقیقات هدفمند و مؤثر شود  تا بتواند در پیشرفت علمی کشور و رفع نارسایی ها نقش داشته باشد چون مردم می گویند که  اینقدر مقاله نوشتیم ، چه کار  و چه مشکلی را حل کردید. مردم انتظار دارند یک فن و تکنیک را تولید کنیم.

وی افزود : پژوهشگران ما  در زمینه های ایدز و اعتیاد راهکار های پیشگیری کننده بدهند  و این در چرخه ی پژوهش شما امکان پذیر است. ما در فناوری ، حرکت هایی را چندسال است که شروع کرده ایم ولی تولیدات و فناوری های حاصل از آن مهم است .

رتبه سوم کسب کردن در بین 23 دانشگاه هم تیپ یعنی ما بهتر کارکردیم و این جای  تقدیرو تشویق پژوهشگران را دارد.

وی ازهمه  اعضای هیئت علمی خواست به امر تولید علم و مقاله و نتیجه آن یعنی رسیدن به فناوری های مطلوی بپردازندو کمک کنند وراهکار بدهند تا پیشرفت حاصل شود .

رئیس دانشگاه با بیان اینکه اخیرا 16 رشته کار شناسی ارشد در دانشگاه دایر شده است ابراز امیدواری کرد که علاوه بر کسب رتبه خوبی در بین دانشگاه های تیپ یک درتولید دارو که در حال پیگیری جدی آن هستیم نیز خبر های خوبی برای هموطنان داشته باشیم . 

۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۵:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید