اخبار

استاندار کرمانشاه: برقراری ارتباط مراکز علمی و دانشگاهی با صنایع و شرکت ها امری ضروری است

استاندار کرمانشاه: برقراری ارتباط مراکز علمی و دانشگاهی با صنایع و شرکت ها امری ضروری است
مراسم تجلیل از پژوهشگران بر تر دانشگاه با حضور استاندار ،رئیس دانشگاه ، معاونین و اعضای هیئت علمی در دانشکده پزشکی کرمانشاه برگزار گردید

قبل از انقلاب پزشکان پاکستانی و هندی در ایران حضور داشتند و الحمد ا..  در دوران انقلاب با پیشرفت دانشگاه های علوم پزشکی و بالا رفتن ظرفیت علمی و آموزشی کشور شاهد رشد بسیار عالی هستیم

استاندار کرمانشاه  با اعلام این مطلب گفت : در این عرصه نه تنها نیازی به کشورهای دیگر نداریم ، بلکه توان اعزام پزشک به خارج از کشور را هم داریم هرچند معتقدم برای رسیدن به ایدآل ها باید به طور مستمر به تربیت و آموزش پزشکان بپردازیم.

ابراهیم رضایی که در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سخن می گفت با اشاره به اینکه ما در خاور میانه جایگاه خوبی داریم خطاب به پیوهشگران گفت : رتبه ما در سال 2011 رتبه هیجدهم جهان بود و  این توفیق مرهون زحمات شما عزیزان و پژوهشگرانی است که به صورت گمنام دراقصی نقاط کشور مشغول پژوهش هستید .

استاندار کرمانشاه افزود : از وضعیت بخش بهداشت و درمان استان خوشحالم  واز همه محققین که زحمات طاقت فرسایشان در حوزه پژوهش اثرات بسیارمؤثری در پیشرفت وفناوری داشته است ، تقدیر می کنم .

رضایی با ذکر این نکته که شرایط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خوشبختانه روبه رشد است افزود : کسب رتبه سوم پژوهشی این دانشگاه نوید آینده بهتری را می دهد و امیدواریم بتوانیم به سرعت به رتبه یک برسیم. 

رضایی اضافه کرد: در حوزه مسائل پژوهشی انشاء ا... با کار کارشناسی شده و شناخت نیازهای جامعه، صنایع و شرکت ها باید اعتبارات مورد نیاز را در خصوص پژوهش های هدفمند در حوزه پیشگیری و درمان داشته باشیم.

استاندار گفت: کرمانشاه توان علمی و تحقیقاتی بالایی دارد طوری که هم جوابگوی استان است و هم استان های همجواررا  پوشش می دهد وخوشبختانه با پیشرفتی که شاهدش هستیم آینده روبه رشدی در انتظار مردم این استان است.

وی با عنوان اینکه اساس هر کار موفق بحث پرداختن به پژوهش است افزود: کشورهای توسعه یافته اعتبارات خوب و مناسبی را صرف پژوهش کرده و پیوند خوبی بین صنعت و مراکز علمی و دانشگاهی برقرار کرده اند و تحقیقات بر اساس نیاز های صنایع و شرکت ها صورت می پذیرد . 

 استاندار کرمانشاه گفت: علم و دانش و خدمات حاصل از فناوری ، مستقیماً درخدمت مصرف کننده قرار می گیرد که این پیوند خود تأمین کننده اعتبارات مورد نیاز است و ما هم اگر از تجربیات کشورهای توسعه یافته استفاده کنیم و پژوهش ما به فناوری مورد نیاز تبدیل شود ،می تواند هم در داخل مورد استفاده قرار گیرد و هم با صادرات آن موجب جذب ارز به داخل کشور گردد .

وی ضمن مهم خواندن امنیت و سلامت در کنار هم ، گفت: بودن این دو در کنار هم ما را به جامعه ای تبدیل می کند که آینده بهتری در انتظار اوست.

۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید