اخبار

جراح قلب : سکته های قلبی و مغزی شایعترین عوارض کشیدن سیگار است

جراح قلب : سکته های قلبی و مغزی شایعترین عوارض کشیدن سیگار است
دکتر معصومی : دکترمعصومی اظهار داشت: کشیدن سیگار موجب رسوب چربی در دیواره تمامی رگها و به ویژه رگ های قلب که ظریف تر و پر خونتر هستند شده و به مرور زمان آنها را تنگ می کند.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق، سکته های قلبی و مغزی را شایعترین عوارض کشیدن سیگار عنوان کرد.

پروفسور معصومعلی معصومی  با بیان اینکه وجود صدها ماده سمی در سیگار در تمام جوامع علمی به اثبات رسیده، بیماریهای قلبی عروقی را شایعترین عوارض کشیدن سیگار عنوان کرد.

دکترمعصومی اظهار داشت: کشیدن سیگار موجب رسوب چربی در دیواره تمامی رگها و به ویژه رگ های قلب که ظریف تر و پر خونتر هستند شده و به مرور زمان آنها را تنگ می کند.

وی افزود: کشیدن سیگار موجب شده تا در برخی موارد لخته خون ایجاد شده و در قسمت تنگی رگها قرار گرفته و موجب انسداد کامل رگ شود که در این حالت فرد بسته به محل انسداد رگ، دچار سکته قلبی و یا مغزی می شود.

به گفته این فوق تخصص جراحی قلب و عروق علاوه بر قلب، بسیاری از ارگانهای بدن از جمله ریه، معده، روده، مغز و بسیاری دیگر در خطر عوارض ناشی از کشیدن سیگار هستند.

دکتر معصومی با بیان اینکه کشیدن سیگار عوارض بسیاری را برای بدن دارد، یادآور شد: به همین میزان ترک سیگار نیز می تواند در مدت زمان کوتاهی فاکتورهای خطر را در بدن فرد به میزان بسیار زیادی تقلیل دهد.

۲۲ دی ۱۳۹۲ ۱۳:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید