اخبار

دومین همایش یکروزه نظام مدیریت همه جانبه سلامت تشکیل گردید

دکتر رضایی با ارائه چارت اجرایی نظام نامه جامع سلامت استان از نمایندگان ادارات خواست با امضاء تفاهم نامه توسط ارشد ترین مدیر سازمان منعقده همکاری خود را در جهت افزایش بهره وری سلامت استان یاری کنند.

دومین همایش یکروزه نظام مدیریت همه جانبه سلامت در تاریخ هشتم بهمن ماه سال جاری با حضور مدیران کل و معاونین ادارات و سازمان های سطح استان در سالن اجتماعات بوستان تشکیل گردید.

در این نشست دکتر رضایی معاون فنی مرکز بهداشت استان به معرفی اسناد بالادستی پرداخته و عنوان نمود: کلیه ادارات و سازمان ها مؤظفندجهت ارتقاء سلامت پیشنهادات کمیته فنی و سیاستگذاری سلامت کشور را در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه عملیاتی نمایند.

وی در ادامه به روند تکمیلی سلامت در دنیا در دهه های 1970 ( سلامت برای همه ) در دهه 1990 ( همه برای سلامت ) و سال 2000به بعد ( سلامت در همه سیاست ها ) پرداخته و افزود: هر چند وزارت بهداشت محوریت نقش بخش سلامت در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه را دارا می باشد اما در نهایت در صورت وجود تمام عوامل تعیین کننده سلامتی وزارت بهداشت نهایتاً 25% از سلامت جسمی آحاد جامعه و حداکثر حدود ده درصد سلامت روان جامعه را می تواند تأمین نماید.

دکتر رضایی با ارائه چارت اجرایی نظام نامه جامع سلامت استان از نمایندگان ادارات خواست با امضاء تفاهم نامه توسط ارشد ترین مدیر سازمان منعقده همکاری خود را در جهت افزایش بهره وری سلامت استان یاری کنند.

در این نشست دکتر کرمی متین رییس مرکز مطالعات و توسعه  آموزش علوم پزشکی دانشگاه به توضیح در خصوص توسعه کیفیت زندگی و توسعه سلامت پرداخته ، نقش هریک از سازمان ها و ارگانها در بهبود کیفیت زندگی و در نهایت ارتقای سلامت عموم جامعه از جمله آموزش پژوهش، صنعت و معدن، بازرگانی و گمرک و کشاورزی را توضیح داد.

وی با اشاره به سیرتکاملی سلامت ابتدا با برنامه ریزی استراتژیک و سپس نقشه جامع سلامت که در نهایت منجر به  نظام نامه سلامت استان می گردد عنوان داشت : ممکن است نتوانیم تمام مشکلات جامعه را حل کنیم اما می توانیم با آرمان مشترک و راهکارهای نظام نامه سلامت معضلات سلامت را تا حدی کاهش دهیم.

وی با بیان بخش های نظام نامه سلامت که شامل اهداف، مأموریت، جایگاه دبیرخانه و وظایف دستگاهها با واحد نظام نامه سلامت دستگاه در مقابل سلامت مردم استان می باشد  عنوان کرد : از جمله اهداف دبیرخانه فراهم کردن تصویر شفاف از مسئولیت ها و وظایف دستگاههای اجرایی در توسعه سلامت استان و همچنین رشد و نهادینه سازی همکاری بین بخشی در توسعه سلامت استان و رشد و نهادینه سازی مشارکت مردم در توسعه سلامت استان، فراهم کردن زمینه لازم جهت دیده بانی توسعه سلامت است.

۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ۱۲:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید