اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: بهره مندی همه اقشار جامعه از خدمات سلامت امری ضروری است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:  بهره مندی همه اقشار جامعه از خدمات سلامت  امری ضروری است
دکتر نیکبخت : همه جامعه بایستی از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کرمانشاه  در پایش رایگان عشایر غرب استان گفت: همه جامعه بایستی از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند و  فراهم نمودن امکان بهره مندی عشایر  از این امکانات، که به صورت پراکنده در مناطق مختلف مستقر شده اند ،خود پرداختن به عدالت است

دکتر نیکبخت رییس دانشگاه و قائم مقام وزیر در استان ،در پایش عشایر شهرستان های سرپل ذهاب ،قصرشیرین،سومار و نفت شهر گفت:عشایر هم مرزدارانی مطمئن هستند و هم در تولید گوشت و لبنیات نقش بسزایی دارند لذا بهره مندی آنها از امکانت بهداشتی و درمانی وبالا بردن سطح بهداشت  فردی و اجتماعی آنان در تولیدات سالم آنان مؤثر است .

رییس دانشگاه افزود:عشایر که به علت پراکندگی اسکان در منطقه و مشغله زیاد شاید  ازدسترسی  مناسب وبه موقع دریافت خدمات محروم باشند ،نیاز به کمک و مساعدت سازمان ها و ارگان هایی دارند که بایستی در رفع مشکلات آنان در کنارشان باشند تا بازدهی تلاش آنان نیز در برآوردن نیاز های جامعه مفید باشد.

دکتر نیکبخت اضافه کرد:این دانشگاه در ادامه سیاست  چند سال اخیر خود مبنی برافزایش خدمات بهداشتی درمانی به عشایر، در فصول زمستان و تابستان  این طرح را اجرا به نحوی که یک ماه پیش عشایر شهرستان گیلانغرب را به صورت رایگان ویزیت نمود و دارو های مورد نیاز را نیز رایگان در اختیار آنان قرار داد و این بار  عشایر شهرستان های سرپل ذهاب،قصرشیرین،سومار و نفت شهر را که بالغ بر 500 خانوار هستند را ویزیت نمود .

قائم مقام وزیر در استان افزایش سطح بهداشت در میان عشایر که تولید کننده بخش عظیمی از گوشت و لبنیات کشور هستند  رابسیار مهم دانست و از اکیب های بهداشتی و درمانی حاضر در اجرای طرح پایش عشایر خواست در خصوص شناسایی بیماری هایی چون تب مالت ،بیماری های  پوستی وقارچی ،حیوان گزیدگی و  نحوه رسیدگ به زنان باردار دقت لازم را به عمل آورند.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب،مدیر کل امور عشایری استان و رییس اداره دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب و ... از  اجرای این طرح بازدید   و آن را در مرتفع نمودن مشکلات بهداشتی و درمانی عشایر مهم ارزیابی کردند .

۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ۱۷:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید