اخبار

بیست و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی بهمن ماه برگزار می شود.

برای ثبت نام بیست وهفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی همکاران می توانند از تاریخ 1/9/1388 لغایت 14/9/1388 به دانشگاه مراجعه

به یاری خداوند تبارک و تعالی بیست وهفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی در بهمن ماه 1388 برگزار خواهد شد. (آزمون کتبی 15/11/1388) ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان عزیز نکات ضروری به شرح ذیل اعلام می گردد:

ثبت نام بیست وهفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی از تاریخ 1/9/1388 لغایت 14/9/1388 با مراجعه به دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور طبق قوانین و مقررات موجود و مطابق مندرجات راهنمای پذیرش دستیار فوق تخصصی انجام خواهد شد

شرایط شرکت در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی

1 – داشتن مدرک دانشنامه تخصصی رشته پیش نیاز و یا گواهی قبولی آن از دانشگاه یا مراکز مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

2 – داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان

تبصره 1: داوطلبانی که در حال انجام خدمات قانونی شامل خدمت وظیفه عمومی یا پیام آوران بهداشت می باشند در صورت ارائه مدرک مستند مبنی بر اینکه مدت خدمات فوق الاشاره آنان تا تاریخ 31/6/1389 به اتمام می رسد می توانند ثبت نام و در آزمون شرکت نمایند.

تبصره 2: آن دسته از متقاضیانی که بعنوان ماده یک قانون نحوه تأمین هیأت علمی مشغول انجام خدمت وظیفه در دانشگاههای علوم پزشکی کشور می باشند در صورت موافقت دانشگاه محل خدمت و ارائه گواهی مبنی بر اینکه تا تاریخ 31/6/1389 معادل خدمت سربازی مصوب ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح را خواهند گذراند، می توانند بطور مشروط در آزمون شرکت نمایند.

3 – ارائه گواهی صادره از سوی معاونت سلامت مبنی بر اتمام کلیه تعهدات قانونی حداکثر تا تاریخ 25/6/1389

تبصره: شرکت حداکثر 10% رتبه های برتر از بین قبولشدگان مرحله نهایی (شامل کتبی و شفاهی) آزمون دانشنامه تخصصی هر رشته پیش نیاز همان سال تحصیلی در آزمون ورود ی

فوق تخصصی مربوطه، منوط به ارائه گواهی از معاونت سلامت مبنی بر شروع خدمات قانونی در مناطق مورد نیاز حداکثر سه ماه بعد از تاریخ فراغت از تحصیل (تاریخ اتمام دوره تحصیلی براساس مقررات جاری بنا به گواهی دانشگاه محل تحصیل) و الزام به ادامه آن تا 25 شهریور سال 1389 خواهد بود.

4 – بنا به مصوبات شصت ونهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی به منظور تکمیل کادر هیأت علمی فوق تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور تصمیمات زیر اتخاذ گردید.

1-4 –آزمون ورودی رشته های فوق تخصصی، 50% از ظرفیت هر رشته/ محل به اعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی دانشگاههای علوم پزشکی کشور، اختصاص خواهد داشت. بدیهی است استفاده از مزایای پذیرش بعنوان عضو هیأت علمی منوط به ارائه موافقت دانشگاه محل استخدام بوده و استفاده کنندگان از سهمیه اعضای هیأت علمی موظف به سپردن تعهد محضری خاص به میزان سه برابر مدت آموزش به دانشگاه محل استخدام می باشند.

تبصره1 اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی آزاد اسلامی و شاهد مشمول استفاده از مزایای فوق شناخته نمی شوند.

تبصره 2: ظرفیت درمانی برای رشته های فوق تخصصی در مواردی که به تشخیص و اعلام معاونت سلامت نیاز مبرم در بخش درمان وجود دارد (با تعیین محلهای مورد نیاز) حداکثر 50% ظرفیت رشته خواهد بود.

تبصره 3: ظرفیت پذیرش رشته های فوق تخصصی جهت اعضای هیأت علمی در رشته هایی که معاونت آموزشی اعلام نیاز نموده باشد با تعیین دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی حداقل 50% ظرفیت رشته خواهد بود.

5 – تعیین محل مناطق محروم برای سپردن تعهد محضری خاص جهت پذیرفته شدگان به غیر از مشمولین استفاده از مزایای پذیرش بعنوان عضو هیأت علمی، بنا به صلاحدید وزارت متبوع می باشد.

6 – کلیه کارکنان رسمی سایر وزارتخانه ها، سازمانها و یا نهادها (به استثناء کارکنان رسمی نیروهای مسلح) در این دوره منحصراً بعنوان داوطلب آزاد در آزمون شرکت نموده و مورد پذیرش قرار می گیرند. این گروه از داوطلبان در صورت پذیرش ملزم به سپردن تعهد محضری خدمتی خاص به میزان دو برابر مدت آموزش جهت مناطق محروم تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهند بود. ارائه موافقت سازمان محل استخدام در هنگام ثبت-نام به منظور شرکت در آزمون و نیز موافقت آن سازمان مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل و انجام خدمت فرد پذیرفته شده در مناطق محروم مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان مدت خدمت ضروری است.

7 - این دبیرخانه هیچگونه مسئولیتی در قبال اجرای قوانین جاری بر صدور احکام مأموریت آموزشی و سایر مسائل اداری مرتبط با افراد پذیرفته شده در این دوره از آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی را بر عهده نداشته و کلیه پذیرفته شدگان ملزم به اجرای مفاد قانونی در زمینه تعهدات خاص محضری، مندرج در بندهای فوق خواهند بود.
 

۱۱ آبان ۱۳۸۸ ۱۴:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید