اخبار

در زمینه تامین داروهای سرطانی مشکلی در استان نداریم

در زمینه تامین داروهای سرطانی مشکلی در استان نداریم
ضمن انعقاد تفاهم نامه بین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و بیمه ها از ابتدای مهرماه تعداد 144 قلم از این داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

تحریم ها علیه نظام جمهوری اسلامی بر روی دارو به ویژه داروهای وارداتی تاثیر گذاشته است و داروهای بیماران سرطانی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

معاون دارو غذای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به این موضوع دلیل آن را عدم انتقال پول جهت تامین دارو عنوان کرد و گفت : با برنامه ریزی دولت تدبیر و امید این مشکلات به حداقل رسیده به طوری که در حال حاضر مشکل جدی در این زمینه ندارم.

دکتر قباد محمدی با اشاره به برخی داروهای درمان سرطان گفت : اخیرا با توجه به اینکه مشابه هندی بعضی داروها در داروخانه ها موجود بود و برخی از پزشکان از این داروها استفاده نمی نمودند بیماران با مشکلات کمبود دارو مواجه شدند در حالیکه در مورد داروها کمبود خاصی نداشته ایم.

دکتر محمدی ضمن برشمردن پاره ای از مشکلات بیماران بخصوص با توجه به گرانقیمت بودن داروهای سرطان گفت : ضمن انعقاد تفاهم نامه بین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و بیمه ها از ابتدای مهرماه تعداد  144 قلم از این داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی همچنین تاکید کرد که بیمارانی که نمی توانند هزینه داروی خود را تامین کنند به این معاونت مراجعه می کنند و از 40 تا 80 درصد به آنان تخفیف داده شده است به گونه ای که از ابتدای سال 92 تاکنون 4میلیارد و پانصد میلیون ریال بابت این امر پرداخت شده است.

 

۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ۱۳:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید