اخبار

دانشکده پرستاری سنقرو کلیایی با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت افتتاح شد

دانشکده پرستاری سنقرو کلیایی با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت افتتاح شد
دانشکده پرستاری در سنقرو کلیایی با 23 دانشجو و 4 میلیارد ریال اعتبار با حضور محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت افتتاح و به بهره برداری رسید.

دانشکده پرستاری در سنقرو کلیایی با 23 دانشجو و 4 میلیارد ریال اعتبار با حضور محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت افتتاح و به بهره برداری رسید.
 
دکتر محمد میرزا بیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح دانشکده پرستاری سنقرو کلیایی با قدردانی از تلاش کلیه دست اندرکاران در راه اندازی دانشکده پرستاری، نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار را از تاکیدات وزیر بهداشت ذکر کرد و هدف از آن را بوجود آوردن انگیزه و جاذبه های خدمت در ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ماموریتهای جامعه پرستاری در نقاط کمتر بر خوردار بیشتر است گفت: پرستاران در بحث سلامت مردم و برآورده کردن خواسته های مردم در بخش سلامت نقش برجسته ای دارند.

وی گفت : رشته پرستاری بیشتر در نقش درمانی دیده می شود در صورتی که پرستاران در مسائل بهداشتی و بازتوانی هم می توانند با بهره مندی از دانش مربوطه موثر باشند.

میرزابیگی گفت : فعل مراقبت ار بیمار کار بسیار سختی است و پرستار با توان و مهربانی این کار را به خوبی انجام می دهد.

همچنین دکتر محمد رضا نیکبخت، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، نیز در این مراسم گفت: این دانشکده با پیگیریهای نماینده و سایر مسئولین شهرستان سنقر و با استفاده از ظرفیتها و امکانات موجود در این شهرستان به بهره برداری رسید.

دکتر نیکبخت افزود: امکانات فیزیکی این دانشکده شامل؛ 3 باب کلاس درس، سالن پراتیک، آزمایشگاه، بخش آموزشی در بیمارستان امام(ره) و خوابگاههای مجزا برای دانشجویان دختر و پسر می باشد.

وی رشته پرستاری را از شاخه های مهم پزشکی دانست و گفت: آینده شغلی پرستاران تامین است.

همچنین سرپرست فرمانداری سنقرو کلیایی در این مراسم گفت: دانشکده پرستاری با تمام مشکلات موجود در منطقه ای راه اندازی شد که مردمانش قدرشناس هستند و این اقدام ارزشمند جزء افتخارات تاریخ علمی و فرهنگی این شهرستان به شمار می رود.

منوچهر پروینی با اشاره به وجود دانشگاههای آزاد، پیام نور، دانشکده های پرستاری و کشاورزی و راه اندازی دانشگاه جامع علمی و کاربردی در مهر ماه سال آینده در این شهرستان گفت: این شهرستان از خصوصیاتی برخوردار است که فرهیختگان در استان و شهرستان به آن افتخار می کنند.

محمد ابراهیم محبی نماینده سنقرو کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: راه اندازی دانشکده پرستاری با تلاشهای مسئولین در مهر ماه سال 91 آغاز شد و با برگزاری جلسات و پیگیریهای فراوان در آبانماه 92 به مرحله تکمیل ظرفیت و جذب دانشجو برای ترم بهمن ماه رسید و امروز شاهد حضور دانشجویان در این دانشکده هستیم.

وی افزود: در سال آینده به دنبال رفع کاستی ها خواهیم بود و برای توسعه دانشکده و جذب رشته های جدید تلاش خواهیم کرد.

57
56
55
54
53
51
50


۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ۱۴:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید