اخبار

رییس دانشگاه عملکرد 30 ساله را تشریح کرد

رییس دانشگاه عملکرد 30 ساله را تشریح کرد
طی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تعداد تخت های بستری استان از حدود 500 تخت به 2700 تخت فعال رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: طی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تعداد تخت های بستری استان از حدود 500 تخت به 2700 تخت فعال رسیده است.

 دکتر صمد نوری زاد به تشریح عملکرد 30 ساله این دانشگاه پرداخت و افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب حتی یک تخت مراقبت های ویژه در استان وجود نداشت که اکنون تعداد تخت های بیمارستانی مراقبت های ویژه استان به 208 تخت رسیده است.

 نوری زاد ادامه داد: در حالی که ابتدای انقلاب حتی یک پزشک فوق تخصص در استان وجود نداشت، در حال حاضر 34 فوق تخصص در بخش های مختلف مشغول ارائه خدمت هستند.

 وی تعداد پایگاه های فوریت های پزشکی استان درابتدای پیروزی انقلاب را یک پایگاه ذکر کرد و گفت: هم اکنون این تعداد به 34 پایگاه رسیده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: طی این 30 سال تعداد خانه های بهداشت نیز از 55 به 668 خانه، تعداد مراکز بهداشتی درمانی روستایی از 36 به 65 مرکز و تعداد مراکز بهداشتی درمانی شهری از 25 به  67 مرکز افزایش یافته است.

 نوری زاد با اشاره به تحولات بوقوع پیوسته در حوزه آموزش پزشکی نیز گفت: سال 1357 تعداد مراکز آموزشی این دانشگاه تنها یک دانشکده(دانشکده پزشکی ) و سه آموزشکده (پرستاری، مامایی و بهداشت) بود و تعداد محدودی دانشجو در یک رشته مقطع کارشناسی (پرستاری) و دو رشته مقطع کاردانی (مامایی و بهداشت مدارس) تحصیل می کردند، ولی امروزه تعداد دانشجویان این دانشگاه به 3300 دانشجو رسیده که در شش دانشکده این دانشگاه و دو رشته فوق تخصص، 13 رشته تخصصی، سه رشته دکترای عمومی، شش رشته کارشناسی ارشد، ده رشته کارشناسی و ده رشته کاردانی مشغول تحصیل هستند.

 وی افزود: هم اکنون 15 مرکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز فعال است.

 نوری زاد تعداد اعضا هیات علمی این دانشگاه را 236 نفر ذکر کرد.

 نوری زاد همچنین به مهمترین توانمندیهای استان در بخش درمان اشاره کرد و وجود کلیه رشته های تخصصی در دانشگاه، فعالیت مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) بعنوان بیمارستان قطب در غرب کشور، فعالیت مرکز فوق تخصصی جراحی قلب و عروق امام علی (ع)، فعالیت مرکز پیوند کلیه در کرمانشاه، فعالیت واحدهای رادیوتراپی، ام آر آی، سنگ شکن و آنژیوگرافی پریفال در بخش دولتی و وجود مرکز PND غرب کشور جهت تشخیص موارد تالاسمی پیش از تولد را از جمله این توانمندیها دانست.

۲۲ بهمن ۱۳۸۷ ۰۰:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید