اخبار

بخش چشم بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین افتتاح شد

بخش چشم بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین افتتاح شد
این بخش که به هدف توسعه شهر قصرشیرین و جذب توریسم درمانی راه اندازی شده علاوه بر پذیرش بیماران این شهرستان به منظور ویزیت و جراحی بیماران اقلیم کردستان عراق در شهر مرزی قصرشیرین با 20 تخت بستری فعال شده است

بخش چشم بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، امام جمعه شهرستان ، نماینده شهرستان ، فرماندار ، معاون درمان دانشگاه ، رئیس سازمان نظام پزشکی استان ، و جمعی از مدیران و مسئولان افتتاح شد.

این بخش که به هدف توسعه شهر قصرشیرین و جذب توریسم درمانی راه اندازی شده علاوه بر پذیرش بیماران این شهرستان به منظور ویزیت و جراحی بیماران اقلیم کردستان عراق در شهر مرزی قصرشیرین با 20 تخت بستری فعال شده است

در این مراسم دکترمحمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه و قائم مقام وزیر در استان گفت: این بخش نیاز به توجه و مساعدت مسئولان دارد و اگر تدابیری اندیشیده شود که بیماران عراقی به راحتی بتوانند از امکانات و خدمات جراحان حاضر در این بخش بهره مند شوند دانشگاه برای راه اندازی بخش های دیگری مثل جراحی قلب ، پوست ، دندانپزشکی و... هم اقدام خواهد کرد.

رئیس دانشگاه ، رایزنی با دکتر ریکوت و امکان پذیرش بیماران در شهر کلار مرکز استان گرمیان و دیگر استانهای کردنشین را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت ارتباط وزیر بهداشت با مسئولان بهداشتی درمانی عراق و پیگیری استانداری کرمانشاه می تواند مشکلات موجود برای بهره مندی بیماران عراقی از خدمات این دانشگاه در رشته های مختلف را هموار سازد و صنعت توریسم درمانی هم رونق پیدا کند.

رئیس دانشگاه  اقداماتی که بتواند ریشه ای مسائل را حل کند از وظایف وزارت بهداشت و استانداری دانست و به  اقدام وزارت بهداشت برای ویژه اعلام کردن شهر قصرشیرین اشاره و این اقدام را در جذب و تمایل پزشکان برای ارائه خدمت بسیار مؤثر دانست و از کسانی که در این زمینه دانشگاه را یاری کرده اند تشکر کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت:جوهره توسعه یافتگی مدارا و تحمل شنیدن نقد و حرف همدیگر و بعد اتخاذ تصمیم صحیح است.

دکتر هدایت اله حاتمی افزود: مدارا و تحمل همدیگر در کرمانشاه بسیار بالاست و شاید در سطح کشور نظیر نداشته باشد و می توان گفت ایران هم در جهان همین وضعیت را دارد و این همزیستی مسالمت آمیز، خود جوهره پیشرفت و ترقی را مهیا کرده است و ما هم برای توسعه شهر قصرشیرین که سالها درگیر جنگ و ویرانی بوده است از هیچ فعالیتی دریغ نمی کنیم. و امیدوارم در آینده نزدیک با اجرای طرح های مطلوب شاهد پیشرفت این شهر باشیم ، چون این شهر پیشانی ارتباط ایران با کشور عراق است و افتتاح بخش چشم در قصرشیرین که با همت دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از جراحان راه اندازی شد نشان از همنوع دوستی و مسائل انسان دوستانه و ایثارگرانه است.

وی افزود: امروزه شاخص توسعه یافتگی ، توسعه انسانی است و دانشگاه علوم پزشکی بایستی در جذب توریسم درمانی برنامه های خود را ارائه دهد و ما هم برای عملیاتی شدن و بهره مندی از این مزیت تلاش خود را بکار خواهیم گرفت و بستر ارتباط با کشور عراق را فراهم خواهیم ساخت.

حسینی افزود: سلامت یک مقوله اصلی دولت و مردم است و قصرشیرین مورد باور کشور و دنیاست و فداکاری این مردم زبانزد است لذا  کار برای توسعه این شهر یک وظیفه است.

در این مراسم نماینده شهرستانهای قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: این شهرها سالها درگیر جنگ و مستقیماً زیر آتش دشمن بوده و با تحمل رنج و مشقت جنگ الان این انتظار را دارند که از سوی مسئولان مورد عنایت ویژه واقع شوند. حسینی افزود: به جد پیگیر هستیم و راه اندازی خدماتی مثل بخش چشم و سایر رشته ها از هر دانشگاه می تواند هم در توسعه شهر مؤثر باشد و هم صنعت توریسم درمانی را افزایش دهد لذا پرداختن به تقویت زیر ساخت ها و ایجاد جاذبه ها می تواند در بازگشت مردم مهاجر شهر قصرشیرین مفید باشد که این امر نیاز به طرح برنامه ها و تلاش های مضاعف مسئولان استان دارد که انشاء ا... اجرایی گردد.

در این مراسم فرماندار شهرستان قصرشیرین نیز با بیان مشکلات موجود در زمینه های مختلف ، خواهان مساعدت مسئولان استان شد.

 

1

2

۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ۱۴:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید