اخبار

حوادث وسوانح در کمین کودکان مراقب باشید

حوادث وسوانح در کمین کودکان مراقب باشید
ارتقاء سلامت کودکان از مهمترین شاخص های سطح سلامت یک جامعه بوده و پیشگیری از وقوع حادثه در کودکان، مستلزم رعایت نکات ایمنی است

در تمامی جوامع، کودکان از آسیب پذیرترین افراد در برابر حوادث هستند، ارتقاء سلامت کودکان از مهمترین شاخص های سطح سلامت یک جامعه بوده و پیشگیری از وقوع حادثه در کودکان، مستلزم رعایت نکات ایمنی است.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی پاکدین کارشناس برنامه کودکان در خصوص پیشگیری از سوانح وحوادث در کودکان گفت : کودکان قادر به درک خطرات پیرامون خود نبوده و در برابر بسیاری از خطرها، آسیب پذیری بیشتری دارند. در نتیجه حفظ سلامتی آنان وکم کردن ابتلا به بیماری و جلوگیری از مرگ ومیر و معلولیت آنها از بالاترین مسئولیت های والدین و جامعه است
.

وی تاکید کرد براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت هرروز 1000کودک دراثر سوانح وآسیب هایی که قابل پیشگیری هستند می میرند ، وبسیاری از آنها که از سانحه جان سالم بدر می برند تاآخر عمر با معلولیت زندگی می کنند.

وی افزود شرایط غیر ایمن که در اغلب مواقع ناشی از بی توجهی و خطای بزرگسالان است، می تواند با کمی دقت و توجه برطرفشده و از آسیبهای جبران ناپذیر در کودکان پیشگیری کند؛ لذا با رعایت نکات زیر می توانیم کودکمان را در مقابل  سقوط  حفظ کنیم.
  ایشان یادآور شدند هرگز کودک را در جاهای بلند و بدون حفاظ مانندروی میز ، تخت خواب ، نیمکت ، صندلی و.... تنها قرار ندهید . هرگز نگذارید کودکان دیگر  کودک بغل کنند.    در هیچ سنی کودک را در روروک نگذارید. همچنین  ساک حمل شیرخوار را از زیر بگیرید.(فقط دسته ساک را نگیرید )   تازمانی که کودک در تخت یا گهواره خوابیده است ، لبه یا نرده ، آن بالا باشد.

 وی در خاتمه افزود برای پنجره ها حفاظ وقفل ایمنی قرار دهید و  بالا و پایین پله ها و بالکن، محافظ و نرده مناسب قرار دهید. در صورت وجود چاه آب یا هر گونه گودال در حیاط منزل و یا تنورهای خانگی حتما روی آن درپوش قرار دهید.

۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ۱۳:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید