اخبار

در طول سفر از مصرف سبزی های خام و سالاد در مکان های عمومی خودداری نمایید

در طول سفر از مصرف سبزی های خام و سالاد در مکان های عمومی خودداری نمایید
در سفرهای نوروزی تا حد امکان از مصرف سوسیس ؛کالباس و ساندویچ های آماده پرهیز کنید

بهتر است در طول سفر از مصرف سبزی های خام و سالاد در مکان های عمومی خودداری نمایید. در طول سفر؛ به رستوران های معتبر که اصول بهداشتی درآن ها رعایت شده است مراجعه کنید. وضعیت بهداشت سالن، دستشویی ها، کارگران و ... تا حدی می تواند معیار سطح بهداشت رستوران باشد.
نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی در خصوص تغذیه در سفرهای نوروزی گفت  حتما" در طول سفر به دریافت مقادیر مناسب لبنیات پاستوریزه  دقت کنید و روزانه متناسب با نیاز بدنتان حدود 2 تا 3 لیوان شیر یا ماست استفاده کنید.در طول سفر برای جلوگیری از کم آبی و یبوست مقادیر مناسبی آب بنوشید و حداقل روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات مصرف نمائید.

وی گفت : بهتر است از آب های بسته بندی که سلامت آن مورد اطمینان است استفاده نمایـید. به منظور جلوگیری از یبوست از میوه ها به عنوان میان وعده مناسب استفاده نمایید. حتما" قبل از استفاده آن ها را خوب شستشو دهید. برای برطرف شدن نیاز بدن به مایعات ، آب بهترین نوشیدنی است، تا حد امکان از مصرف آبمیوه های مصنوعی و نوشابه های گازدار پرهیز کنید.

این کارشناس تغذیه تاکید کرد : به جای مصرف غذاهای سرخ شده، از غذاهای آب پز، کبابی و تنوری استفاده نمایید. تا حد امکان از مصرف سوسیس ؛کالباس و ساندویچ های آماده پرهیز کنید.در صورت مصرف غذاهای کنسروی قبل از مصرف از سلامت آن ها اطمینان حاصل کنید، در صورت مشاهده برآمدگــی و فرورفتگی از مصرف آن ها خودداری کنید. قبل از مصرف حتما" آن ها را به مدت حداقل 10 دقیقه بجوشانید.

وی با اشاره به اینکه  صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی می باشد، که برای سلامت و تندرستی افراد اهمیت خاصی داردافزودند  افراد به خصوص کودکان بهتر است در ایام تعطیل شبها زودتر بخوابند تا صبح بتوانند با شادابی از خواب برخیزند و یک صبحانه کامل شامل مقادیر مناسبی نان، شیر، پنیر، گردو و  مصرف نمایند. بهتراست از مصرف مکررکره، خامه، سرشیر پرهیز شود و برای ایجاد تنوع غذایی در صبحانه ها از تخم مرغ، خیار، گوجه فرنگی، میوه ها و آب میوه طبیعی استفاده نمائید.

۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ۱۲:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید