اخبار

بیش از 290 ناشر در نمایشگاه بزرگ کتاب کشوری کرمانشاه حضور دارند

پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب کشوری کرمانشاه از 14 تا 20 آبان ماه جاری صبحها ( 9 تا 12 ) و بعداز ظهرها ( 15 تا 20 شب ) در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی بوستان شاهد کرمانشاه پذیرای علاقه مندان است.
بیش از 290 ناشر در نمایشگاه بزرگ کتاب کشوری کرمانشاه حضور دارند
 مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: بیش از 290 ناشر و نمایندگی از سراسر کشور در پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب در کرمانشاه حضور می یابند.
به گزارش خبرنگار ایرنا احمد رجبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کرمانشاه افزود: این نمایشگاه که یکصد و پنجاهمین نمایشگاه سراسری کشور است از 14 تا 20 آبان ماه جاری به مدت یک هفته در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی بوستان شاهد کرمانشاه در مساحتی حدود سه هزار متر مربع در 220 غرفه برپا می شود.
وی ادامه داد: بیش از 40 هزار عنوان و 400 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف مذهبی، علمی، سیاسی، آموزشی ، اجتماعی و ... در این نمایشگاه وجود دارد.
رجبی با بیان اینکه در پنجمین نمایشگاه کتاب کشوری کرمانشاه مانند سال گذشته بن تخفیف خرید کتاب عرضه خواهد شد، اظهار داشت: حداقل تخفیفی که در این نمایشگاه اعمال می شود 40 درصد است که 20 درصد آن از طریق بن و 20 دیگر هنگام خرید منظور خواهد شد.
وی میزان بن خریداری شده برای این نمایشگاه را 350 میلیون تومان عنوان و اضافه کرد: قرار است به افراد عادی تا سقف 20 ، دیپلم 25 ، فوق دیپلم 30 ، لیسانس 35 ، فوق لیسانس 40 و دکترا 50 هزار تومان بن خرید کتاب با ارایه کارت شناسایی افراد داده شود.
این مسوول فرهنگی فراهم کردن شرایط لازم جهت دسترسی مردم به کتاب در یک فضای مشخص ، ایجاد شور و شوق فرهنگی علاقه مندان طی بازدید از نمایشگاه، اشاعه و نشر فرهنگ ارج گذاری به کتاب بعنوان کالای فرهنگی ، تشویق شهروندان به تخصیص هزینه کتاب در سبد خانوار و حمایت از پدید آورندگان آثار مکتوبرا از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
وی افزود: رفع مظلومیت از چهره کتاب و بیان ارزشهای این کالای فرهنگی، سامان بخشیدن به عرضه کتاب با بن ویژه ، تشویق و ترغیب مردم در خرید کتاب، فراهم کردن زمینه حضور کتاب در نمایشگاه و جلب مشارکت و نظر متولیان امور فرهنگی در راستای حمایت از حوزه مطالعه و کتاب از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.
رجبی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه مانند سال قبل باعث پیدایش یک موج عظیم فرهنگی در استان خواهد شد گفت: افزایش عناوین کتابها، برگزاری نمایشگاه در فصل تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان و افزایش میزان بن تخفیفی از جمله مزیتهای پنجمین نمایشگاه کتاب کشوری کرمانشاه در مقایسه با دوره های گذشته است.
وی برگزاری نمایشگاه آثار هنری، اجرای برنامه های نمایشی طنز ، ایجاد سایت اطلاع رسانی با حضور خبرگزاریهای استان، برپایی غرفه اصلاح الگوی مصرف، ایجاد غرفه تازه های کتاب و برگزاری نشستهای فرهنگی پیرامون کتاب با حضور صاحب نظران حوزه نشر را از برنامه های جنبی برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب کشوری کرمانشاه از 14 تا 20 آبان ماه جاری صبحها ( 9 تا 12 ) و بعداز ظهرها ( 15 تا 20 شب ) در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی بوستان شاهد کرمانشاه پذیرای علاقه مندان است.
۱۲ آبان ۱۳۸۸ ۰۹:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید