اخبار

ریس دانشگاه در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه : امسال سال حامیان سلامت است

ریس دانشگاه در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه : امسال سال حامیان سلامت است
هفته سلامت زمان رسیدگی و حل مشکلاتی است که در طول سال و جلسات کارشناسی متعدد شناسایی شده اند و شعارهای انتخابی این هفته متناسب با دعدعه های وزارت بهداشت می باشد.

ریس دانشگاه در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه کرمانشاه گفت :امسال سال حامیان سلامت است

دکتر نیکبخت گفت :هفته سلامت زمان رسیدگی و حل مشکلاتی است که در طول سال و جلسات کارشناسی متعدد شناسایی شده اند و شعارهای انتخابی این هفته متناسب با دعدعه های وزارت بهداشت می باشد و امسال سیاست های کلی نظام بر اساس اصل 110 قانون اساسی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و عنایت رهبر فرزانه و با دقت تمام به بخش سلامت نشان می دهد که امسال سال حامیان سلامت است.

وی گفت : سیاست های کلی نظام سلامت به تغییر در آموزش ، ارتقای تحقیق و پژو هش ، توجه به توانمندسازی، کاهش هزینه های پرداختی از سوی مردم، تقویت بیمه و فعال کردن رقابت میان شرکت های مختلف و ... توجه شده است و رییس جمهور و وزیر محترم بهداشت نیز در برنامه ریزی های سلامت تدابیری اندیشیده اند که مردم از خدمات سلامت کم هزینه و با کیفیت بهره مند شوند.

رییس دانشگاه گفت : امسال 6 تا 10 ملیون نفر که فاقد بیمه هستند زیر پوشش بیمه خواهند رفت و قرار است سهم بیماران بستری از پرداخت هزینه درمان کمتر شود و هزینه زایمان طبیعی رایگان گردد.همچنین حقوق و مزایای بیشتری به پزشکان برای خدمت در مناطق محروم پرداخت میشود.

وی تاکید کرد : در امر سلامت باید به ابعاد روحی روانی جسمی همزمان توجه شود. همچنین مردم بایستی از محیط زیست سالم، آب و هوای پاک، امکانات بهداشتی و ایمن برخوردار باشند و دستگاه های ذی ربط و حامی سلامت و آموزش آگاهی بخش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

دکتر نیکبخت با اشاره به اینکه ما باید به سبک ایرانی اسلامی سبک زندگی خود را تعریف کنیم و  آن را ترویج کنیم گفت :برای تامین سلامت باید کلیه دستگاه ها سلامت محور با هم تعامل و همکاری داشته باشند چون وزارت بهداشت تنها 30 درصد از تامین سلامت را برعهده دارد و دیگر دستگاه ها بهمراه خود افراد جامعه بایستی به تامین سلامت بپردازند.

نیکبخت تاکید کرد : شعار امسال " یک عمر سلامتی با خود مراقبتی " ناظر به همین نکته است که افراد خود باید در سرنوشت و سلامتی خود دخیل باشند و به فعالیت جدی بپردازند ودولت تلاش بسیاری کرده تا بیماری ها را ریشه کن کند اما بیماری های تازه خود را نشان داد اما بهرحال 95درصد بیماری ها ریشه کن شده یا تحت کنترل درآمده اند به همین منظور 6 الی 8 اردیبهشت هم مردم باید در واکسیناسیون عمومی شرکت کنند و نقش خود را در کنترل بیماری نشان دهند.

دکتر نیکبخت افزود :امروزه  بیماری های غیر واگیر مثل بیماری های قلبی عروقی فشار خون و چربی بالا قند بالا قربانی می گیرد و نیاز به تلاش و خود مراقبتی دارد و شما مردم عزیز برای حفظ سلامتی خود باید خود را توانمند کرده و از مشاوره پزشکان و کارشناسان در این عرصه استفاده نمایید.

وی با اشاره به اینکه خود مراقبتی با کنترل وزن ،قند و چربی خون، رژیم غذایی مناسب، ورزش، کنترل استرس و اضطراب میسر می گردد افزود :همچنین برای سالم ماندن باید برای خواب و استراحت برنامه ای دقیق داشته باشیم، روی حافظه باید کار کنیم و تمرینات ویژه تقویت آ ن را انجام دهیم که در غیر این صورت رو به زوال می رود، مسواک زدن، اسحمام بموقع، پوشش مناسب، رژیم غذایی مناسب و ... همه در سلامت موثرند.

دکتر نیکبخت گفت : ما باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری در آسیا و منطقه خاورمیانه پیشتاز باشیم و برای حصول به این مهم نیازمند مردمانی سالم و توانمند هستیم.


1
4
2
2
1

 

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید