اخبار

از مصرف انواع نوشیدنی های گازدار و آب میوه های صنعتی خودداری کنید

از مصرف انواع نوشیدنی های گازدار و  آب میوه های صنعتی خودداری کنید
از مصرف عذاهای پر انرژی مانند انواع شیرینی ، انواع دسرهای چرب و شیرین ، تنقلات کم ارزش ، سس ها ، چیبس و ... اجتناب کنید .

نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی به مناسبت هفته سلامت توصیه های مناسبی برای کاهش وزن در افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی دارد ، برای کاهش وزن لازم است انگیزه قوی و موثر و دانش و اطلاعات کافی داشته باشید.

نیلوفر حیدری  گفت :برای کاهش وزن عجله نداشته باشید زیرا  داشتن رژیم های کاهش وزن سریع علاوه بر عوارض جانبی و جبران ناپذیر منجر به برگشت اضافه وزن ، چاقی و حتی چاقی بیش از حد می شود . هیچکدام از وعده های غذایی خصوصا صبحانه را حذف نکنید.

وی گفت :از مصرف عذاهای پر انرژی مانند انواع شیرینی ، انواع دسرهای چرب و شیرین ، تنقلات کم ارزش ، سس ها ، چیبس و ... اجتناب کنید . از انواع شیر و لبنیات کم چرب استفاده کنید غذاها را به صورت آب پز یابخارپز استفاده کنید و از سرخ کردن مواد غذایی خودداری کنید.

وی افزود : غذاها را به صورت آب پز یابخارپز استفاده کنید و از سرخ کردن مواد غذایی خوددادری کنید از مصرف انواع نوشیدنی های گازدار و  آب میوه های صنعتی خودداری کنید و به جای آن ها از دوغ های کم نمک  و بدون گاز و آب  ساده مصرف کنید .

این کارشناس تغذیه تاکید کرد : مصرف سبزی ها  ( به خصوص سبزی های خام ) را افزایش دهید واز حبوبا ت مثل عدس ، نخود و لوبیا بیشتر استفاده کنید و از ریزه خواری به بهانه چشیدن غذا و  یا پیشگیری از اسراف خودداری کنید به مقدار کم غذا بکشید ، به آرامی غذا را میل کنید و لقمه های غذایتان را خوب بجوید همه غذای تهیه شده را سر میز یا سفره نگذارید . بهتر است غذا را به اندازه ای که می خواهید بخورید در ظرف بکشید.

وی در خاتمه افزود پس از اتمام غذا سریعا میز غذا و یا سفره را ترک و اضافه غذا را به یخچال منتقل کنید همیشه خرید مواد غذایی را در مواقعی که خیلی گرسنه نیستید ، انجام دهید غذا خوردن را همزمان با سایر فعالیتها مانند تماشای تلویزیون یا مطالعه همراه نکنید

۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۱:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید