اخبار

کلاس آموزش یخ وبرف دریکی ازارتفاعات استان همدان توسط گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سپری گردید

کلاس آموزش یخ وبرف دریکی ازارتفاعات استان همدان توسط گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سپری گردید
برنامه بعدی، صعود به کوه چهل چشمه استان کردستان می باشد.
زمان حرکت ساعت 23:00 روز پنج شنبه تاریخ 18/02/1393 از ساختمان شماره یک ستاد دانشگاه می باشد.

دره کیوار شهر همدان مکانی آموزش هشت نفر داوطلب از گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود که در تاریخ 10/02/1393 به مدت سه روز  و دوشب متوالی آموزش تئوری و عملی یخ  وبرف را بدون مشکل خاصی سپری نمودند.

اساتید ارجمند آقایان محمّد  مقدّم و هومن  فرزانه کاری به ترتیب مدرس و مربی کلاس آموزش فوق بودند که بدینوسیله از زحمات و تلاش دلسوزانه آنان قدردانی می گردد.

برنامه بعدی صعود به کوه چهل چشمه استان کردستان می باشد.و زمان آن از ساعت 23:00 روز پنج شنبه تاریخ 18/02/1393  (از ساختمان شماره یک ستاد دانشگاه) لغایت روز بعد می باشد.

کوه چهل چشمه رشته کوهی در بخش سارال کردستان می باشد با ارتفاع 3137 متر از سطح آبهای آزاد به عنوان مرتفع ترین کوه استان کردستان شناخته می شود . این کوه در 53 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سقز قرار گرفته است و در سمت جنوب شرقی آن شهرستان دیواندره و در جنوب غربی چهل چشمه شهرستان مریوان قرار دارد . و ازبزرگترین ذخیره کننده آب وصدها گونه ی گیاهی دارویی  بی نظیر را در خود جای داده است خصوصاً اینکه یکی از سرچشمه های ثابت سه رودخانه مهم ایران از جمله : 1- رودخانه ی قزل اوزن که به سفید رود می ریزد . 2- یکی ازشاخه های رودخانه ی سیروان که به دریای عمان می ریزد. 3- محل آبگیری رودخانه ی زرینه رود یا ( خور خوره ) که به سد بوکان می ریزد.

بلندترین قله آن سلطان اخذتو و سپس قله مسجد و میرزا و بعد از آن قله شاه نشین است

مجموعه ی کوههای چهل چشمه شامل بیست قله ی دیگر می باشد دالاش ،دوبرار، کوه باینچوب،کوه افراسیاب، کوه کانی میران، کوه هزار میرگ، باشورتی وکوه کل کوژ با ارتفاعات گوناگون. خود قله‌ی چهل چشمه یا شاه نشین دارای یالهای متعددی می باشد، ازجمله:کل با، یا یال مله که وه، یال کانی زلیخا یا قولی زلیخا، یال گاوه لال، یال برده قبله، یال شاه نشین، یال کال کالی، یال دلو، یال ئه ستیره ره ش(حوض سیاه).

- از مسیرهای معمول برای فتح کوه چهل چشمه می توان به سه مسیر  روستاهای اسحاق آباد ، بِست و درهوان اشاره نمود .

مسیرکوه چهل چشمه: کیلومتر 15 شهرستان دیواندره به طرف سقز سمت چپ   سه راهی که جاده آسفالته فرعی از آنجا جدا می گردد با عبور از روستاهای ابراهیم آباد ،یاپل و شریف آباد  بر پیچ و خمهای جاده کوهستانی اضافه می شود  بعد ازاولین دوراهی حرکت به سوی جاده سمت راست و در دوراهی بعدی  جاده سمت چپ انتخاب می گردد بوسیله پل فلزی از روی رودخانه عبور کرده و آخرین ده آن بِست نام دارد.(از سه راهی جاده دیواندره –سقز تا روستای بست 50 کیلومتر می باشد که اکثر مسیر آسفالت می باشد در بالاتر از ده بست یک قرارگاه کوهنوردی برای استفاده کوهنوردان ساخته شده است.

داوطلبین جهت شرکت در برنامه های کوهنوردی با رضایت وتقبل مسؤولیت خویش ملزمند با همراه داشتن کارت معتبر بیمه ورزشی با آقای بابک بهرامیان کارشناس حقوقی شاغل درساختمان ستاد دانشگاه (شماره تماس 8358423 و 09183351263 )هماهنگی نمایند.​​​ در ضمن تجهیزات کوهنوردی به همراه تغذیه تاریخ یاد شده بعهده شرکت کنندگان می باشد.

 

 1

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۵:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید