اخبار

کاهش 90 درصدی هزینه های درمانی بیماران در استان کرمانشاه

کاهش 90 درصدی هزینه های درمانی بیماران در استان کرمانشاه
روز دوشنبه در مجموع 268 بیمار از بیمارستان های دولتی استان ترخیص شدند و در حالی که دو میلیارد و 340 میلیون ریال هزینه درمانی آن ها می شد، این افراد تنها 190 میلیون ریال پرداخت کردند.

دکتر ˈمحمدرضا نیکبختˈ عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: 90 درصد باقی مانده هزینه درمانی توسط شرکت های بیمه ای و یا وزارت بهداشت پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این میان شرایط برای بستری شدگان و بیماران روستایی بهتر است چرا که آن ها تنها پنج درصد هزینه های درمانی خود را می پردازند و 95 درصد باقیمانده توسط وزارت بهداشت و یا شرکت های بیمه ای پرداخت خواهد شد.

نیکبخت افزود: البته این طرح شامل افرادی می شود که حداقل شش ساعت در اورژانس بیمارستان بستری شوند نه افرادی که به صورت سرپایی تحت مداوا و درمان قرار می گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا ساعت 14 روز دوشنبه در مجموع 268 بیمار از بیمارستان های دولتی استان ترخیص شدند و در حالی که دو میلیارد و 340 میلیون ریال هزینه درمانی آن ها می شد، این افراد تنها 190 میلیون ریال پرداخت کردند.

نیکبخت همچنین از رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی خبر داد و گفت: از امروز هر مادری که در بیمارستان های دولتی و به روش طبیعی زایمان کند هیچ هزینه ای از وی دریافت نخواهد شد.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید