اخبار

مرکز پیوند مغز استخوان غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد

مرکز پیوند مغز استخوان غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد
دکتر پاینده : مرکز پیوند مغز استخوان غرب کشور علاوه بر بیماران کرمانشاه به بیماران سایر استانهای همجوار نیز خدمات رسانی می کند.

اولین مرکز پیوند مغز استخوان غرب کشور حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان، روز سه شنبه(16 اردیبهشت) در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه افتتاح شد.

 دکتر مهرداد پاینده رییس مرکز پیوند مغز استخوان غرب کشور در مراسم افتتاح این مرکز گفت: مرکز پیوند مغز استخوان غرب کشور علاوه بر بیماران کرمانشاه به بیماران سایر استانهای همجوار نیز خدمات رسانی می کند.

دکتر پاینده با اشاره به انجام 4500 عمل پیوند مغز استخوان در ایران از سال 1991 تا سال 2013 عنوان کرد: در حال حاضر ایران رتبه دوم درمان تالاسمی به روش پیوند مغز استخوان را در جهان داراست.

وی با اشاره به وجود سه مرکز پیوند مغز استخوان در پایتخت و نیز دو مرکز دیگر در استانهای کرمان و ارومیه خاطر نشان کرد: مرکز پیوند مغز استخوان کرمانشاه ششمین مرکز در سطح کشور است.

پاینده با اشاره به وجود 12 تخت در این مرکز عنوان کرد: به لحاظ تعداد تخت سومین مرکز پیوند مغز استخوان در سطح کشور هستیم.

رییس مرکز پیوند مغز استخوان غرب کشور با بیان اینکه این مرکز به لحاظ نیرو کمبودی ندارد، عنوان کرد: امیدواریم با حمایت مسئولین به لحاظ دارو و تجهیزات نیز به مشکل برنخوریم.

این فوق تخصص خون ، سرطان و پیوند مغز استخوان با اشاره به آمادگی چهار بیمار به منظور پیوند مغز استخوان در استان، اظهار کرد: مرکز پیوند مغز استخوان از هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

دکتر پاینده مساحت مورد استفاده در این مرکز را بیش از هزار متر مربع عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر 12 نفر پرسنل در این مرکز فعالیت می کنند.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۴:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید