اخبار

دکتر سروش: امیدواریم با توسعه مرکز به لحاظ تامین نیرو نیز حمایت شویم.

دکتر سروش: امیدواریم با توسعه مرکز به لحاظ تامین نیرو نیز حمایت شویم.
در حال حاضر کمبود 185 نیروی پرستار در بیمارستان امام رضا (ع) احساس می شود،

دکتر علی سروش رییس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به صرف اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای راه اندازی این مرکز عنوان کرد: از این میزان 500 میلیون تومان اعتبار صرف فضای فیزیکی و تاسیسات مرکز شده و مابقی نیز صرف خرید تجهیزات شده است.

دکتر سروش با بیان اینکه پیوند مغز استخوان در حال حاضر برای درمان 40 نوع بیماری مورد استفاده قرار می گیرد اظهار کرد: اولین مورد پیوند مغز استخوان در سال 1367 در مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شریعتی تهران انجام شد و پس از آن چهار مرکز دیگر در سطح کشور راه اندازی شدند که ششمین مرکز نیز در کرمانشاه افتتاح شد.

رییس بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه هزینه پیوند مغز استخوان در کشورهای اروپایی و نیز در کشور ترکیه را بین 300 تا 400 هزار یورو اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که پیوند مغز استخوان در ایران با هزینه 40 تا 80 میلیون تومان انجام می شود و راه اندازی اینگونه مراکز می تواند صرف جویی ارزی مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیوند مغز استخوان تنها پیوندی است که نیاز به جراحی نداشته و به همین علت بسیار حساس و هزینه بر است.

این متخصص اصلاح سبک زندگی به همزمانی راه اندازی این مرکز با طرح تحول نظام سلامت اشاره و تصرح کرد: در همین راستا و به منظور تامین تجهیزات و نیز داروی مورد نیاز این پیوند در بیمارستان نیاز به حمایت داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کمبود  185 نیروی پرستار در بیمارستان امام رضا (ع) احساس می شود، افزود: امیدواریم با توسعه این مرکز به لحاظ تامین نیرو نیز حمایت شویم.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که بیماران پیوند مغز استخوان نیاز به 20 تا 30 روز بستری دارند باید در آینده بخش ICU نیز برای این بیماران در بیمارستان راه اندازی شود.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۳:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید