اخبار

درها و پنجره های منازل و یا محل کار را ببندید

درها و پنجره های منازل و یا محل کار را ببندید
فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژِی بالینی : پیشنهاد ما که در این وضعیت کمتر از خانه خارج شوند مگر در موارد ضروری و نیز جدا از ورزش کردن بپرهیزند

ریزگردها به سه دسته بسیار ریز ، ریز و درشت یا بالای ده میکرون تقسیم بندی می شود که مشکل اصلی ما با ریزگردهای بسیار ریز در اندازه زیر دو و نیم میکرون است که با ورود به راه های هوایی ، بیماری ها را تشدید کرده و یا سبب بروز مشکل می شوند.

دکتر سیدحمیدرضا مرتضوی درگفتگو با خبرگزاری وب دا کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت : افرادی که دارای سابقه بیماری هایی همچون آسم ، برونشیت یا بیماری های مزمن ریوی هستند ، به عنوان گروه های پرخطر به حساب می آیند و نیز کودکان و افراد مسن تر به دلیل اینکه حجم تنفسی و ذخیره هوای تنفسی کمتری دارند باید در این هوا بیشتر از خود مراقبت کنند .

فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژِی بالینی افزود :  پیشنهاد ما به این دسته از افراد آن است که در این وضعیت کمتر از خانه خارج شوند مگر در موارد ضروری و نیز جدا از ورزش کردن بپرهیزند ، زیرا ورزش نیاز به تنفس عمیق تر داشته و ریزگردها را به عمق ریه می رساند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توصیه به این که کسانی که از منزل خارج می شوند داخل خودروها شیشه ها را بالا کشیده و از تهویه خودرو استفاده نمایند ، افزود : کسانی که در منزل یا در محل کار هستند درها و پنجره ها را ببندند .

دکتر مرتضوی با اشاره به اینکه همراه ریزگردها مواد آلرژی زا نیز وجود دارد می تواند در کسانی که دارای سابقه حساسیت هایی چون آلرژِی های بینی و چشمی هستند باعث تشدید علائم شود که این افراد باید در فضای باز حتما از عینک و نیز ماسک های فیلتر دار استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه ماسک های عادی در این زمینه کمکی نمی کنند گفت : برخی از افراد با ماسک های فیلتر دار مشکل داشته و یا تمایل به استفاده از آنها ندارند در صورتی که بهتر است از آنها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کولرهای گازی در منازل و اماکن مناسب تر است از کسانی که از کولر های آبی استفاده می کنند ابتدا اجازه دهند تا پمپ آب کار کرده و پوشال ها کاملا خیس شوند و سپس موتور کولر را روشن کنند.

وی از مردم خواست که در صورت مشاهده علائم مشکل تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کنند .

دکتر مرتضوی تغییر الگوی سرفه در بیماران دارای سابقه ، احساس نفس کشیدن و فکر کردن به آن ، سختی تنفس و نیز به کار افتادن عضلات تنفسی که در حالت عادی غیر فعال هستند ، تندی تنفس و نیز دم کوتاه و بازدم های طولانی به ویژه افزایش تعداد تنفس در کودکان به این مراکز مراجعه نمایند.

۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید