اخبار

خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری «کرونا» در سطح استان گزارش نشده است.

خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری «کرونا» در سطح استان گزارش نشده است.
وی رعایت بهداشت شخصی در همه فصول و نیز خودداری از دست دادن و روبوسی کردن با افراد مشکوک را بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

مسئول پیشگیری از بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری «کرونا» در سطح استان گزارش نشده است.

دکتر حسین بیگلری  اظهار کرد: کرونا ویروس تاجدار که عامل ایجاد «سندرم تنفسی حاد خاورمیانه (MERS)» است برای اولین بار دو سال پیش و در شهریور ماه سال 1391 در کشور عربستان شناسایی شد.

وی تصریح کرد: این ویروس واکسن و درمان خاصی نداشته و در حال حاضر 60 درصد موارد این بیماری در سطح جهان در کشور عربستان شناسایی شده است

به گفته این مقام مسئول ویروس کرونا از سه طریق تماس با شتر، تماس انسان با انسان به ویژه در بیمارستان و تماس انسان با اشیای آلوده منتقل می شود.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم در این بیماری از کار افتادن کلیه و ارگانهای حیاتی بدن مانند کبد است که موجب شده تا این بیماری با مرگ و میر 30 درصدی همراه شود.

بیگلری تصریح کرد: ویروس کرونا در تماس طولانی مدت(بیش از 15 دقیقه) با فرد بیمار از طریق قطرات تنفسی منتقل شده و پس از ورود ویروس به بدن با طی یک دوره 10 تا 14 روزه کمون، علائم بیماری در فرد بروز پیدا می کند.

مسئول پیشگیری از بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: سندرم کرونا ویروس با علائمی از جمله تب بالا، اسهال، تنگی نفس، سرفه خلط دار و کم شدن دامنه تنفسی خود را نشان می دهد.

وی وجود خلط در این بیماری را از اهمیت بسیاری برخودار دانست و اظهار کرد: تنها راه تشخیص این بیماری انجام آزمایش خلط و ارسال آن به آزمایشگاه ملی دانشکده بهداشت دانشگاه تهران است.

بیگلری بیماران که سیستم ایمنی ضعیف دارند، افراد تحت شیمی درمانی، سالمندان، زنان باردار و کودکان را از جمله گروه های در معرض خطر این بیماری عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه آمار بیماری شیوع آن را در سنین بالای 25 سال نشان می دهد که موجب شده تا حدی خطر ابتلای آن در کودکان کمتر باشد.

وی رعایت بهداشت شخصی در همه فصول و نیز خودداری از دست دادن و روبوسی کردن با افراد مشکوک را بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

مسئول پیشگیری از بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون موردی از کرونا در سطح استان گزارش نشده، تصریح کرد: تنها سه مورد ابتلای این بیماری در سطح کشور و در استان کرمان گزارش شده که این افراد در تماس با شتر بوده اند و یک نفر از آنها که بیماری زمینه ای داشته فوت کرده است.

۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ۱۳:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید