اخبار

70 دستگاه آمبولانس در استان در خدمت بیماران اورژانسی است .

70 دستگاه آمبولانس در استان در خدمت بیماران اورژانسی است .
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 70 دستگاه آمبولانس در سطح استان عنوان کرد: نسبت به استاندارد کشوری در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 70 دستگاه آمبولانس در سطح استان عنوان کرد: نسبت به استاندارد کشوری در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

دکتر عبدالرحمان پرنا  با اشاره به استقرار 43 پایگاه اورژانس در سطح استان عنوان کرد: از این تعداد 15 پایگاه در سطح شهرستان کرمانشاه بوده که 9 پایگاه آن در سطح شهر کرمانشاه مستقر می باشد.

وی تصریح کرد: تعداد پایگاه های موجود در شهر کرمانشاه کافی نبوده و باید به 12 پایگاه برسد که در همین راستا سه پایگاه اورژانس ساخته شده، اما به علت کمبود نیرو و  امکانات هنوز نتوانسته ایم از آن بهره برداری کنیم.

پرنا تصریح کرد: در حال حاضر 70 دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو موتورلانس اجرای عملیات اورژانس در سطح کرمانشاه را بر عهده دارند که از این تعداد 15 آمبولانس در پایگاه های شهرستان کرمانشاه مستقر هستند.

وی استاندارد اورژانس کشوری را وجود یک دستگاه آمبولانس به ازای هر 60 هزار نفر جمعیت عنوان و تصریح کرد: با توجه به این استاندارد استان کرمانشاه در وضعیت مطلوبی به لحاظ تعداد آمبولانس قرار دارد.

رییس مرکز مدیریت مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه اورژانس تنها در مواردی که حیات فرد در خطر باشد در صحنه حاضر می شود، اظهار کرد: در پی تماس با شماره 115 اورژانس، تماس فرد به پزشک وصل شده و بنا به تشخیص پزشک در مواردی که حیات مصدوم در خطر باشد، آمبولانس اعزام می شود.

۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید