اخبار

دکتر کریم : پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی باید با عشق به خدمت و به هدف پیشبرد اهداف نظام باشد

دکتر کریم : پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی باید با عشق به خدمت و به هدف پیشبرد اهداف نظام باشد
رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی باید با عشق به خدمت و به هدف پیشبرد اهداف نظام باشد

 رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی باید با عشق به خدمت و به هدف پیشبرد اهداف نظام باشد

دکتر حسین کریم رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که پیش تر از کسانی که قصد دارند با چاپ بنر ، پلاکارد، آگهی تبریک در مطبوعات و... انتصاب ایشان را تبریک بگویند خواسته بود که هزینه های مربوطه را به حساب بانکی12/ 40061125 نزد بانک ملت شعبه هلال احمر واریز نمایند تا صرف درمان بیماران سرطانی شود در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری وب دا واحد کرمانشاه به این موضوع پرداخت که با هم می خوانیم.

1-      احساس شما از اینکه به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی منصوب شده اید چیست ؟

ج- طبیعتاً بدست آوردن فرصت ارائه خدمت به جامعه و آنهم جامعه ای اسلامی و مردمانی لایق یک غنیمت است و از اینکه خداوند این فرصت را عطا فرموده بسیار خوشحالم و امیدوارم برنامه هایی که مدنظر داریم بتواند موجب ارتقاء سلامت جامعه شود.

 

2-       وضعیت سلامت استان را چگونه ارزیابی می کنید و چه برنامه هایی برای ارتقاء آن دارید؟

ج- وضعیت سلامت دراستان و کشور به حمد خدا بسیار ارتقاء یافته و قابل مقایسه با دهه های گذشته نیست اما بازهم بایستی کار و تلاش بشود تا سلامت به جایگاه واقعی خود برسد و به همان سمت و سویی برود که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ابلاغ شد و قطعاً برنامه های ما هم در همان مسیر و برای اجرای سیاست های کلی نظام سلامت خواهد بود با نگاه به نیازها و شاخص های استانی و منطقه ای.

 

3-      برنامه ای که خاص استان باشد در دستور کار دارید؟

ج- بحث سلامت با سیاست های کلی کاملاً مشخص است ولی هر استان و هر منطقه یکسری شاخص ها دارد که بایستی در اولویت کاری قرار بگیرد و اکنون اهمیت اجرای صحیح طرح تحول نظام سلامت با بسته های خدماتی تعریف شده اولویت اول ماست که مردم با هزینه کم و خدمات بهتر بتوانند به سلامت خود بپردازند و انجام کار کارشناسی شده برای شناسایی نقاط ضعف چالش های فراروی با آینده نگری امری مهم است که بتوانیم راهکار لازم برای ارتقاء سلامت بدست آوریم و بعداً برنامه های سلامت محور دانشگاه را اعلام خواهیم کرد مثلاً توریسم درمانی

 

4-      سیاست شما درخصوص توریسم درمانی چطور است؟

ج- کرمانشاه هم با کشور عراق مرز مشترک دارد که هم زبانی استانهای دو طرف مرز می تواند تعامل بین ما را افزایش و هم در مسیر حرکت کاروانهای زیارتی قرار داریم که این دو موضوع ایجاب می کند که روی توریسم درمانی حساب ویژه ای باز کنیم و این کار که قبلاً استارت خورده و خودم هم در آن دخیل بوده ام قطعاً با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.

 

5-   شما به افراد حقیقی و حقوقی اعلام کرده اید که به جای چاپ بنر ، استند، پلاکاردو... و بیان تبریک انتصاب به شما ، آنرا به حساب بیماران سرطانی واریز نمایند مگر مبلغ چقدر می توانسته باشد؟

ج-شاید مبلغ در مقابل داروهای بیماران سرطانی مبلغ زیادی نباشد اما مهم این است که همان مبلغ هم در مسیری هزینه شود که برای نیازمندان رافع مشکل باشد و اگر رسانه های جمعی تلاش نمایند این موضوع به صورت فرهنگ در آید که حتی مبلغ اندک هم در مسیر تشریفات هزینه نشود ، کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته است چون کسی که مسئولیتی را می پذیرد خود را آماده خدمت کرده گرچه ابراز محبت افراد حقیقی و حقوقی می تواند پشتوانه خوبی برای دلگرمی خدمت باشد اما هزینه کردن برای رفع مشکل یک نیازمند ثوابی دارد که در بیان انتصاب نیست.

 

۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید