اخبار

مرحله دوم طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال از فردا در استان کرمانشاه آغاز می شود

مرحله دوم طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال از فردا در استان کرمانشاه آغاز می شود
مرحله دوم طرح ملی واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال کودکان زیر پنج سال از فردا (دوم تیر ماه) همزمان با استانهای غرب کشور در شهرهای مرزی استان کرمانشاه آغاز می شود

مسوول بیماری های واگیر مرکز بهداست استان کرمانشاه گفت: مرحله دوم طرح ملی واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال کودکان زیر پنج سال از فردا (دوم تیر ماه) همزمان با استانهای غرب کشور در شهرهای مرزی استان کرمانشاه آغاز می شود

دکتر ˈحسین بیگلریˈ  افزود: در مرحله نخست این طرح که از سوم تا پنجم خرداد ماه امسال اجرا شد، 39هزار کودک زیر پنج سال شهرستان های پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر، قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و دالاهو در استان کرمانشاه علیه فلج اطفال واکسینه شدند.

وی با اشاره به پوشش صد درصدی و کامل مرحله نخست این طرح در استان، گفت: در مرحله دوم نیزبه مدت سه روز همان تعداد کودک واکسن خوراکی این بیماری را دریافت کنند تا علیه فلج اطفال واکسینه شوند.

بیگلری افزود: در این طرح تمامی کودکان زیر پنج سال بدون توجه به سوابق و واکسیناسیون قبلی علیه فلج اطفال، دوباره واکسن خوراکی این بیماری را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح تمامی متولدین سوم خرداد ماه سال 88 به بعد واکسینه خواهند شد، تاکید کرد: طرح فوق در حالی انجام می شود که فرآیند واکسیناسیون ثابت فلج اطفال در کشور همچنان ادامه دارد.

بیگلری تصریح کرد: این طرح به دلیل مشاهده مواردی از بیماری فلج اطفال در کشورهای همجوار بویژه عراق با مصوبه کشوری وزارت بهداشت بصورت همزمان در شهرهای مرزی پنج استان آذربایجان غربی ، کردستان ، ایلام ، خوزستان و کرمانشاه انجام شد.

به گفته این پزشک کرمانشاهی ، بیماری فلج اطفال از راه دهانی - مدفوعی منتقل می شود و در صورت بروز باعث ایجاد معلولیت دائم و حتی در برخی از موارد مرگ کودکان می شود.

هر چند از سال 79 به بعد این بیماری در ایران ریشه کن شده است اما تمامی نوزادان کشورمان از بدو تولد تا سن پنج سالگی در طرحی اجباری علیه این بیماری واکسیناسیون می شوند.

۱ تیر ۱۳۹۳ ۱۲:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید