اخبار

بیماران دیابتی در صورت روزه داری از مصرف زولبیا و بامیه و چای شیرین در وعده افطار خودداری کنند

بیماران دیابتی در صورت روزه داری  از مصرف زولبیا و بامیه و چای شیرین در وعده افطار خودداری کنند
دکتر پاسدار خوردن موادی مانند زولبیا بامیه، عسل، خرمای زیاد و چای شیرین که به یکباره قند خون را افزایش می دهد را برای این بیماران مناسب ندانست.

یک متخصص تغذیه از بیماران دیابتی خواست تا در صورت روزه داری تحت نظر پزشک معالج خود، از مصرف مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه و چای شیرین در وعده افطار خودداری کنند.

دکتر یحیی پاسدار با اشاره به وجود اختلال قند و انسولین در بیماران دیابتی، عنوان کرد: این بیماران به منظور گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان حتما باید با پزشک خود مشورت کنند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه بیمارانی که قند آنها تثبیت و کنترل شده می توانند تحت نظر پزشک خود روزه بگیرند، افزود: این بیماران درصورت روزه داری باید رژیم غذایی بیماران دیابتی را رعایت کرده و از مواد غذایی مانند حبوبات، سالاد، سبزیجات و نان سبوس دار که قند خون را به یکباره افزایش نمی دهند در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خوردن موادی مانند زولبیا بامیه، عسل، خرمای زیاد و چای شیرین که به یکباره قند خون را افزایش می دهد را برای این بیماران مناسب ندانست.

به گفته دکتر پاسدار بیماران دیابتی در صورت روزه داری تحت نظر پزشک باید به محض افت قند در طول روزه داری روزه خود را شکسته و افطار کنند.

 وی گفت: بیماران دیابتی نوع یک که انسولین مصرف می کنند به طور معمول قادر به گرفتن روزه نمی باشند.

۸ تیر ۱۳۹۳ ۱۲:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید