اخبار

دکتر سروش : هرگزتوصیه نمی شود که وعده سحر را حذف کنید.

دکتر سروش : هرگزتوصیه نمی شود که وعده سحر را حذف کنید.
مناسب تر است که به جای نوشیدن چای در سحرگاهان از میوه هایی مانند طالبی و هندوانه و یا آب میوه طبیعی استفاده گردد

دکتر سروش : هرگزتوصیه نمی شود که وعده سحر را حذف کنید.

هرگزتوصیه نمی شود که وعده سحر را حذف کنید.چون عوارض زیادی به همراه دارد و استمرار حذف سحری در طول ماه مبارک باعث ضعف بدنی و تحلیل رفتن بافت عضلانی میشود.

دکترای تخصصی طب ورزشی و اصلاح شیوه زندگی با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگار "وبدا" کرمانشاه گفت : معمولا سحری نسبت به دو وعده دیگر یعنی افطار و شام مهم تر بوده وبایستی وعده اصلی قلمداد شود.

دکتر علی سروش افزود : کمبود شدید انرژی در افرادی که به اشتباه روزه بی سحری می گیرند سبب افت شدید کارائی روزانه می گردد و سوخت و ساخت بدنشان برای تامین انرژی به سمت تجزیه ناقص چربی های موجود در بدن سوق داده میشود و حاصل این فرایند تولید موادی در بدن به نام اجسام کتونی است که تجمع این مواد در بدن سبب ایجاد بوی بد دهان در این قبیل افراد است.

وی گفت :افرادی که بدون سحری روزه می گیرند در طول روز دچار سردرد، دردهای عضلانی و ضعف و بی حالی میشوند. و یک نکته بسیار مهم اینکه بر خلاف تصور عموم، روزه بدون سحری نه تنها موجب کاهش وزن نمی گردد، بلکه ممکن است افزایش وزن و چاقی را بدنبال داشته باشد.

دکتر سروش در پاسخ به این پرسش که چه خوارکی هایی برای وعده سحری مناسب تر است ، گفت :توصیه می شود در زمان سحراز نوشیدنی های حاوی کافئین مثل چای، کولا و قهوه کمتر استفاده  شود چونکه کافئین مدر است وادرار را زیاد می کند و سبب دفع نمک از بدن و همینطور ایجاد عطش و تشنگی میشود. همینطور خوردن غذاهای سرخ شده در سحر  علاوه بر اینکه چاق کننده هستند، سبب ایجاد عطش در طول روز می گردند. 

این متخصص گفت :مناسب تر است که به جای نوشیدن چای در سحرگاهان از میوه هایی مانند طالبی و هندوانه و یا آب میوه طبیعی استفاده گردد و برای جلوگیری از گرسنگی در طول روز از مواد دیر هضم مانند نان سبوس دار، غلات و آشهایی که از سبزیجات از جمله برگ چغندر ساخته می شوند استفاده گردد. خوردن مواد غذایی فیبردارمانند بادام، نخود سبزو...

وی توصیه کرد : بهتر است از آرد سفید بدلیل اینکه خیلی زود جذب می گردد استفاده نشود. همینطور توصیه می گردد از خوردن مواد غذایی تند بدلیل اینکه در طول روز سبب بروز تشنگی می گردد خودداری گردد.

دکتر سروش تاکید کرد :برای خوردن سحری وقت بگذارید و سحری را به آرامی بخوریدو هرگز بلافاصله بعد از خوردن سحری دراز نکشید.

۱۰ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید