اخبار

50 هکتار سبزیکاری آلوده در اطراف رودخانه قره سو امحا شد

50 هکتار سبزیکاری آلوده در اطراف رودخانه قره سو امحا شد
به گفته خدادایان حجم سبزی کاریهای آلوده نسبت به سال گذشته با امحاء 150 هکتار سبزی کاری آلوده از کاهش نسبی خوبی برخوردار بوده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از امحاء 50 هکتار سبزیکاری آلوده در اطراف رودخانه قره سو خبر داد.

بهمن خدادادیان  اظهار کرد: در پی اعزام یک اکیپ متشکل از نیروهای بخشداری، نیروی انتظامی، بهداشت و محیط شهرستان، جهاد کشاورزی و اداره آب و فاضلاب شهرستان با تجهیزات کامل و ماشین آلات مجهز، 50 هکتار از سبزیکاریهای اطراف رودخانه قره سو  که با آب آلوده آبیاری می شد، امحاء شد.

به گفته خدادایان حجم سبزی کاریهای آلوده نسبت به سال گذشته با امحاء 150 هکتار سبزی کاری آلوده از کاهش نسبی خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود دو هکتار سبزیکاری آلوده بصورت پراکنده وجود دارد که اخطارهای لازم به صاحبان این زمین ها داده شده و در صورت عدم توجه به اخطارها مجددا وارد کار می شویم و این زمینها را نیز امحاء می کنیم.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از آنجا که برخی سبزیکاران پیش از امحاء اقدام به برداشت سبزی کرده اند از مدتها پیش به پاسگاه هایی که در مسیر روستاهای دارای سبزی کاری آلوده قرار داشتند اطلاع دادیم تا هر نوع بار سبزی را توقیف کنند.

خدادادیان خاطر نشان کرد: در پی این اقدام تاکنون 29 تن سبزی آلوده کشف شده که این میزان معادل محصول 10 هکتار سبزی کاری می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نگرانی ما از انجام کشت دوم و سوم سبزی است که به طور معمول سبزی خورشی می باشد و در فصل پاییز برداشت می شود.

 وی عنوان کرد: در همین راستا بازدید و بازرسی ها همچنان ادامه دارد و در صورت اقدام برخی افراد سودجو به این کار مجداد برای امحای زمین ها وارد کار می شویم.

خدادادیان با توجه به تاثیر زیاد آب آلوده بر روی سبزی و انتقال آلودگی به آن، اظهار کرد: در همین راستا اولویت اول مبارزه را به سبزی داده ایم، اما در صورت لزوم به منظور امحاء صیفی جات آبیاری شده با آب آلوده نیز وارد عمل می شویم.

۱۵ تیر ۱۳۹۳ ۰۸:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید