اخبار

برای جلوگیری از تشنگی در زمان روزه داری مخصوصا در این هوای گرم چکار کنیم؟!

برای جلوگیری از تشنگی در زمان روزه داری مخصوصا در این هوای گرم چکار کنیم؟!
دکتر سروش : تا می توانید آب بنوشید اما از خوردن آب سرد در حجم زیاد به شدت پرهیز نمایید .

برای جلوگیری از تشنگی مخصوصا در این هوای گرم چکار کنیم.

این سوالیست که شاید شما از خود بپرسید. ما این سوال را از یک متخصص پرسیده ایم.

دکتر علی سروش در جواب این پرسش گفت : تاکید میگردد که آب بدن خود را با مایعات تامین کنید که نه خیلی سرد باشند و نه خیلی گرم . اگر آبلیموی تازه در دسترس هست آنرا همراه با چای یا آب میل نمایید.تا می توانید آب بنوشید اما از خوردن آب سرد در حجم زیاد به شدت پرهیز نمایید.

دکترای تخصصی طب ورزشی و اصلاح شیوه زندگی  توصیه کرد که از خوردن نوشابه های شیرین و گازدار خود داری کنید! چون علاوه بر مشکلات عدیده ای که در میان مدت یا طولانی مدت برای سلامت فرد ایجاد می نمایند درطول ماه مبارک نیز بیشتر باعث از دست دادن آب بدن میشوند. نوشیدنی هایی مثل چای نعناع در طول این ماه بسیار مفید است.

وی با ذکر این مهم که کلا پر خوری باعث می شود در طول روز بیشتر احساس تشنگی کنید افزود : تا می توانید از خوردن خوراکی های سرخ شده و فست فود ها و غذا های آماده خود داری کنید. توصیه میشود  در غذاهای خود برای شام مقداری فلفل اضافه کنید چون به خنک شدن بدن شما کمک می کند. بهتر است فلفل را هنگام سحر مصرف نکنید.
 دکتر سروش گفت : برای اینکه هنگام روزه داری کمتر احساس تشنگی داشته باشید بهتر است در برنامه غذایی سحری خود از خوردن غذاهایی مثل انواع کوکو ، سوسیس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می شوند پرهیز کنید. توصیه میگردد از غذاهای آب پز شده و خورشت های آبدار و کم نمک استفاده کنید.

وی افزود :بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواک زدن برای کاهش تشنگی و خشکی دهان، از حجم کمتری خمیر دندان استفاده کنید. سعی کنید در ماه رمضان میوه های آب دار و سبزی های بیشتری مصرف کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.

این متخصص توصیه کرد : بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده و میزان مناسب آب بنوشید. نوشیدن ۸ تا ۱۲ لیوان آب از افطار تا هنگام سحرسبب می شود تا شما در طول روز کمتر دچارکم آبی و تشنگی شوید.

۱۸ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید