اخبار

دکتر کریم : الگوسازی بایستی جزء بزرگترین کارهای حوزه بهداشت باشد و در اولویت دستور کارها قرار گیرد

دکتر کریم : الگوسازی بایستی جزء بزرگترین کارهای حوزه  بهداشت باشد و در اولویت دستور کارها قرار گیرد
معضلات سیستم بهداشت ما مشکلات ده سال پیش نیست و تفاوت های زیادی کرده است و بایستی حتماً از افکار و ایده های نوین استفاده کرد و کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی انجام داد.

دکتر کریم سرپرست دانشگاه در روز چهارشنبه هجدهم تیر ماه درنشست هماهنگی مدیران ومسئولین معاونت بهداشتی حضور به هم رساند .

در این دیدار که دکتر کبودی و دکتر حاتم  مدیران برنامه ریزی ریاست دانشگاه وی را همراهی می کردند ، مدیران گروهها و مسئولین از محترم برنامه ها و اقدامات انجام گرفته واحد ها  به همراه چالش ها وبرنامه های آتی گزارشی با  پاور پونت ارائه نمودند .

 دکتر کریم در این نشست گفت : تا زمانی که مشکلات و زیر ساخت های سیستم بهداشتی  اصلاح نشود حمایت ها اثر گذار نخواهد بود.

وی سنتی بودن سیستم را از معضلات اصلی دانسته و عنوان کرد : دانشگاه ها بایستی استقلال خود را حفظ کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود : مشکل دیگر سیستم بهداشتی فرآیند محوری آن است که سیستم را با خطر کاغذ بازی  مواجه خواهد کرد  و ما بایستی شا خص محوری و هدف محوری را در دستور کار خود قرار دهیم و در دنیای امروز  شاخص محوری هدف اصلی است که باعث ثبت اختراعات و ابتکارات می گردد.

وی یادآوری کرد : معضلات سیستم بهداشت ما مشکلات ده سال پیش نیست و تفاوت های زیادی کرده است و بایستی حتماً از افکار و ایده های نوین استفاده کرد و کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی انجام داد.

دکتر کریم خاطرنشان کرد : آنچه برای سیستم مهم است هدف است اما اینکه با چه روشی به این هدف برسیم بایستی تغییر رفتار صورت گرفته ، راهکارهای جدید پیشنهاد شود  و خروج سیستم بهداشتی از حالت انفعال  نیازمند به تفکر وتنوع ذهنی  خواهد بود .

وی گفت : مسئولین باید شجاعت کاری داشته باشند و مشکلات سیستم را حل کنند وقتی به این نتیجه رسیدیم کاری درست است علیرغم سلایق دیگران باید آنرا انجام داد  .

سرپرست دانشگاه در ادامه افزود:  سیستم خود مراقبتی و تحول در آموزشگاه های بهورزی از اولویت های بسیار مهم است.

وی در خاتمه یاد آور شد : الگوسازی بایستی جزء بزرگترین کارهای حوزه  بهداشت باشد و در اولویت دستور کارها قرار گیرد.

در این نشست همچنین دکتر حمزه عنوان داشت : سیستم بهداشتی نیازمند تقویت آموزشها وخلاقیت بیشتری است وباید بودجه لازم را جهت تغییر و بهره وری مناسب از فرصت ها در اختیار گرفت .  ضمن اینکه مهمترین چالش معاونت بهداشتی پاسخگو بودن به وزارتخانه می باشد و در ارزشیابی ها  باید هم فرآیند و هم هدف ارزشیابی شود و بررسی فرآیند باید همیشه جزء مجموعه باشد.

در این نشست دکتر سمیعی، خانم جمشیدپور، مهندس اردلان، مهندس کرمی، خانم جهاندیده و خانم دکتر خادمی گزارشی از وضعیت فعالیت های گروههای کارشناسی را ارایه نمودند .

 

عکس

عکس

عکس

۲۲ تیر ۱۳۹۳ ۱۰:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید