اخبار

حدود 36 هزار بیمار کرمانشاهی از طرح تحول نظام سلامت بهره مند شدند

حدود 36 هزار بیمار کرمانشاهی از طرح تحول نظام سلامت بهره مند شدند
رضایتمندی بیماران بستری در بیمارستان ها در خصوص کاهش پرداخت هزینه های درمانی را مهم ترین دستاورد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اجرای طرح تحول نظام سلامت است .

حدود 36 هزار بیمار کرمانشاهی از طرح تحول نظام سلامت بهره مند شدند

مسوول دبیرخانه طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای این طرح تاکنون، 35 هزار و900 بیمار بستری در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه از مزایای آن بهره مند شده اند.

علی جمعه زاده  افزود: هزینه درمان این تعداد بیمار در مجموع 324 میلیارد ریال شده است که فقط 24 میلیارد ریال آن را بیماران پرداخت کرده اند.

وی گفت: 50 میلیارد ریال هزینه ها را دولت از منبع درآمد حاصل از هدفمند سازی یارانه و مابقی را سازمان های بیمه گر پرداخت کرده اند.

جمعه زاده در ادامه با اشاره به اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت در سراسر استان کرمانشاه، اظهار داشت: با اجرای این طرح، هم اکنون در تمامی شهرستان ها و نقاط محروم استان پزشک متخصص وجود دارد.

وی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت سبب شده است پزشکان متخصص به انجام خدمت در بخش دولتی راغب شوند و حتی بسیاری از آنها مطب های خود را تعطیل کرده و در مراکز درمانی دولتی به بیماران ارائه خدمت می کنند.

جمعه زاده افزود: همچنین اجرای این طرح تمایل پزشکان را برای انجام زایمان طبیعی بشدت افزایش داده که این امر گامی مهم در راستای ترویج زایمان طبیعی در نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه براساس طرح تحول نظام سلامت باید تمامی بیمارستان های دولتی حداقل سه ستاره شوند، گفت: در این راستا تعمیر و تجهیز مراکز درمانی دولتی در سراسر استان کرمانشاه در دست انجام است.

جمعه زاده، رضایتمندی بیماران بستری در بیمارستان ها در خصوص کاهش پرداخت هزینه های درمانی را مهم ترین دستاورد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.

۳۰ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید