اخبار

افزایش تماس با اورژانس به دلیل عواقب ریزگردها

افزایش تماس با اورژانس به دلیل عواقب ریزگردها
گرد و غبار در کرمانشاه 21 بیمار قلبی و تنفسی را راهی اورژانس کرد
مدیر فوریت‌های پزشکی کرمانشاه:
گرد و غبار در کرمانشاه 21 بیمار قلبی و تنفسی را راهی اورژانس کرد

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از مراجعه 21 بیمار قلبی و تنفسی به مراکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه طی روزهای اخیر به‌دلیل ورود پدیده گرد و غبار به استان خبر داد.

دکتر پرنا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از مراجعه 21 بیمار قلبی و تنفسی به مراکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه طی روزهای اخیر به‌دلیل ورود پدیده گرد و غبار به استان خبر داد.

وی تصریح کرد: از تعداد 21 نفر مراجعه کننده به مراکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه، 17 نفر به‌دلیل بیماری قلبی و هشت نفر نیز دچار بیماری تنگی نفس شده‌ بودند.

به گفته مدیر فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه، این مرکز اقدامات مناسبی را در راستای کمک به بیماران و نیازمندان قلبی و تنفسی ارائه داده است.

پرنا آماده‌باش تمام پرسنل مرکز فوریت پزشکی استان کرمانشاه را مهمترین اقدام این مرکز دانست و گفت: ارائه آموزش‌های لازم به کادر آموزشی این مرکز از دیگر اقدامات اساسی به شمار می‌رود.

مدیر فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه توصیه کرد که افرادی که ناراحتی قلبی داشته و کودکان حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و در زمان ضرورت نیز از ماسک‌های N95 که دارای فیلتر یک لایه و قابل شست‌وشو هستند، استفاده کنند.

پرنا بیان داشت: افراد حاضر در منزل نیز از باز نگه‌ داشتن پنجره خودداری کرده و در صورت وجود شرایط اضطرار بر جو منطقه از ورزش کردن در فضای باز خودداری کنند.

این مسئول با اشاره به وجود شرایط گرما و وجود گرد و غبار در جو استان، بیان داشت: مردم از مایعات بیشتری استفاده کرده و با رعایت موازین شرعی و بهداشتی وضعیت موجود را سپری کنند.

۳۰ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید