اخبار

بعد از رمضان پرخوری نکنید .

بعد از رمضان پرخوری نکنید .
بهتر است غذهای سرخ کردنی با غذاهای آب پز جایگزین شوند.
یک کارشناس تغذیه معتقد است، مصرف غذهای چرب و سرخ کردنی بعد از ماه رمضان اضافه وزن به همراه می آورد.

لیلا رضا زاده اظهار کرد: در ماه رمضان دستگاه گوارش افراد برای مدت 30 روز در شرایط تقریبا استراحت قرار داشته و فعالیت کمی داشته  و نباید بلافاصله بعد از ماه رمضان پرخوری و مصرف وعده های غذایی سنگین را آغاز کرد.

وی چاقی و اضافه وزن را مهمترین پیامد شیوه های تغذیه ای نادرست بعد از ماه رمضان دانست و ادامه داد: توصیه می شود افراد بعد از ماه رمضان وعده های غذایی را سبک انتخاب کنند و به جای غذاهای سرخ کردنی و غذاهای چرب از مایعات و غذاهای نرم بیشتر استفاده کنند تا دستگاه گوارش آنها کم کم عادت کند.

به گفته این کارشناس تغذیه در برخی از افراد که در ماه رمضان پرخوری داشته اند و یا بلافاصله بعد از صرف سحری روی آن خوابیده اند نیز ممکن است دستگاه گوارش با مشکلاتی مواجه شده باشد.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بهتر است افراد بعد از ماه رمضان مصرف دو میان وعده را که شامل لبنیات، میوه و سبزیجات است را حتما در برنامه خود جای دهند و از مصرف تنقلات، انواع کیک و نان شیرینی خودداری کنند.

رضازاده افزود: البته مصرف میوه فراوان نیز به دلیل بالا بدن قند امکان اضافه وزن را فراهم می کند و نباید در خوردن آن زیاده روی کرد.

وی بر لزوم استفاده از همه پنج گروه موادغذایی بعد از ماه رمضان تاکید کرد تا افراد دچار کمبود مواد غذایی، املاح و ویتامین ها نشوند.

رضا زاده یادآوری کرد: بهتر است غذهای سرخ کردنی با غذاهای آب پز جایگزین شوند.

۱۱ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید