اخبار

موردی از ابتلا به بیماری وبا در قصرشیرین مشاهده نشده است

موردی از ابتلا به بیماری وبا در قصرشیرین مشاهده نشده است
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 25 هزار نفر جمعیت 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز فعال و رسمی پرویزخان و خسروی است
فاطمه عدالت نسبˈ گفت: کمیته التور برای این منظور (شناسایی ابتلا به وبا) در این شهرستان تشکیل شده و اقدامات بهداشتی نیز در پایگاه های مراقبت مرزی در مرزهای پرویزخان و خسروی و همچنین مراکز درمانی و خانه های بهداشت روستایی و شهری با آغاز فصل گرما و احتمال شیوع بیشتر این بیماری تشدید شده است.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری در این منطقه مرزی انجام شده و با توزیع دفترک، نصب تراکت های تبلیغاتی و ارایه آموزش های لازم به مردم به منظور مقابله با بیماری وبا اقداماتی در شهرستان انجام شده است.

عدالت نسب گفت: همچپنین روزانه نمونه گیری و کلر سنجی از آب شرب بمنظور سالم سازی آب آشامیدنی مورد استفاده مردم در شهرستان توسط شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین انجام می شود.

رییس مرکز بهداشت قصرشیرین افزود: توزیع دفترک های آموزشی بیماری وبا به زبان عربی و کردی برای آگاهی افرادی که در مرزهای خسروی و پرویزخان فعالیت و تردد دارند همچنین برگزاری کلاس های آموزشی و آموزش چهره به چهره در مکان های تجمعی از دیگر اقدامات بمنظور آگاهی بخشی در خصوص این بیماری در شهرستان است.

وی اظهار کرد: بیماری وبا یا ˈاسهال حاد آبکیˈ یک بیماری بدون علامت ولی قابل درمان است و در صورت عدم درمان با از دست رفتن آب بدن فرد مبتلا، در 24 ساعت می تواند برای او مرگ آور باشد.

عدالت نسب افزود: از تمامی موارد ابتلا به اسهال در این شهرستان نمونه گیری انجام می شود تا در صورت ابتلای فردی موارد بعدی درمان آن هم بصورت کاملا رایگان برای بیمار انجام شود.

وی با بیان اینکه راه های پیشگیری از بیماری وبا بسیار آسان است، اضافه کرد: مردم در هنگام مسافرت به هیچ عنوان از سبزیجات استفاده نکنند و در صورت استفاده در منزل نیز میوه ها و سبزیجات را کاملا ضد عفونی و سپس مصرف کنند.

وی ادامه داد: مردم در صورت عدم اطمینان از سلامت آب آشامیدنی بویژه در هنگام مسافرت، حتما از آب جوشیده یا آب های معدنی در بطری های آماده استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت قصرشیرین با اشاره به اینکه بیماری وبا از طریق آب و غذا انتقال می یابد، گفت: در صورت مشاهده اسهال در افراد، حتما باید فرد بیمار هر چه سریعتر به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه و تحت درمان قرار گیرد.

وی یادآور شد: در بیماری وبا از دست دادن آب بدن بیمار نگران کننده است که در این ارتباط داروی ˈاو آر اس و سرم داروییˈ کافی در مراکز درمانی شهرستان پیش بینی شده و به مراکز قرنطینه ای و درمانگاه های شهری و روستایی قصرشیرین، خسروی و همچنین به بیمارستان ابوالفضل العباس نیز اعلام شده که موارد اسهال در افراد بالای دو سال را گزارش و نمونه گیری لازم را انجام دهند.

عدالت نسب، مهمترین اقدامات در بیماری وبا را شامل پیشگیری به صورت ضدعفونی کردن و انگل زدایی سبزیجات و میوه جات بعد از شست وشو با آب آشامیدنی و استفاده از محلول پرکلرین یا مایع ظرفشویی و جدا کردن قسمت های فاسد سبزیجات ذکر کرد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 25 هزار نفر جمعیت 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز فعال و رسمی پرویزخان و خسروی است.
۱۱ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید