اخبار

دکتر کریم : پدافند غیرعامل باید بصورت یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود

دکتر کریم : پدافند غیرعامل باید بصورت یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود
دکتر کریم وضعیت منطقه خاورمیانه را بحرانی توصیف کرد و افزود: امکان دارد هر لحظه دامنه تهدیدها به سمت کشور کشیده شود و باید آمادگی کامل برای دفاع در همه حوزه ها و در همه زمان ها را داشت.

همایش منطقه ای پدافند غیرعامل با تاکید بر تهدیدات زیستی با حضور جمعی از مسئولین وزارت بهداشت و استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام، همدان و لرستان، روز دوشنبه(20 مرداد) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی در کرمانشاه برگزار شد.

دکتر حسین کریم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این همایش با تاکید بر لزوم آمادگی کامل برای داشتن پدافند غیرعامل در همه زمینه ها، گفت: امیدواریم هیچگاه شرایطی برای استفاده از آموزه های پدافند غیر عامل در کشور پیش نیاید، اما با توجه به شرایط منطقه و بلاخیز بودن کشور باید هر لحظه آماده دفاع در همه زمینه ها بود.

وی وضعیت منطقه خاورمیانه را بحرانی توصیف کرد و افزود: امکان دارد هر لحظه دامنه تهدیدها به سمت کشور کشیده شود و باید آمادگی کامل برای دفاع در همه حوزه ها و در همه زمان ها را داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزاری همایش های پدافند غیر عامل را در جهت ایجاد هماهنگی و نیز تبادل نظر و بروز شدن اطلاعات همه دستگاه ها در زمینه پدافند غیرعامل ضروری دانست.

به گفته دکتر کریم باید دامنه فرهنگ پدافند غیرعامل به داخل جامعه و مردم کشیده شود و پدافند غیرعامل بصورت یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود.

وی فرهنگ سازی و ایجاد باور در خصوص نقش و تاثیر پدافند غیرعامل با تاکید بر پدافند زیستی در کاهش آسیب های بهداشتی، شناسایی پدافند غیرعامل با تاکید بر پدافند غیر زیستی در بدنه مدیریتی کشور به طور عام و در استان به طور خاص، شناسایی پدافند غیر عامل با تاکید بر پدافند زیستی در ساختار علمی پژوهشی سازمانها و نهادهای اجتماعی و نگاه کارشناسی و عملیاتی به پدافند غیرعامل و تبادل اطلاعات بین پژوهشگران منطقه ای و کشوری را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

دکترکریم در پایان ابراز امیدواری کرد این همایش بتواند تا حد زیادی به اهداف تعریف شده در زمینه افزایش اطلاعات در زمنیه پدافند غیرعامل در منطقه کمک کند.

 همایش منطقه ای پدافد غیرعامل با تاکید بر تهدیدات زیستی طی روزهای 20 و 21 مرداد ماه در محل سالن همایش خوابگاه بوستان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار می شود.

۲۰ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید