اخبار

محصولات لبنی تولید کارخانجات استان، سالم است و هیچگونه روغن پالم و یا افزودنی غیرمجاز دیگر در آنها وجود ندارد

محصولات لبنی تولید کارخانجات استان، سالم است و هیچگونه روغن پالم و یا افزودنی غیرمجاز دیگر در آنها وجود ندارد
دکتر محمدی : روغن پالم نوعی روغن گیاهی تهیه شده از نخل است که چربی‌های موجود در آن ریسک گرفتگی عروق کرونر را افزایش می‌دهد و اگر در لبنیات و یا هر فرآورده‌ای دیگر، استفاده شود احتمال سکته‌های قلبی و بیماری‌های قلبی، عروقی افزایش می‌یابد.
دکتر قباد محمدی، اظهار کرد: محصولات لبنی تولید کارخانجات استان، سالم است و هیچگونه روغن پالم و یا افزودنی غیرمجاز دیگر در آنها وجود ندارد.

وی از نمونه برداری و آزمایش تمامی محصولات تولیدی در کارخانجات لبنی استان کرمانشاه در کارخانه و بازار خبر داد و اظهار کرد: در آزمایشگاه‌های معاونت غذا و داروی استان تمام محصولات لبنی استان آنالیز شد و بر مبنای آزمایشات صورت گرفته میزان و نوع چربی‌ها، شناسایی و اندازه گیری شد و خوشبختانه کارخانجات ما هیچکدام تخلفی در خصوص استفاده از روغن پالم نداشتند.

محمدی تصریح کرد: در استان کرمانشاه هیچگونه مجوزی برای مصرف این نوع چربی‌ها در لبنیات صادر نشده، اما برخی استانهای دیگر مجوز استفاده برای برخی محصولات به میزان کم را داده‌اند. این موضوع در سطح وزارت بهداشت پیگیری شد و وزیر برای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های درمانی به مردم و دولت حساسیت نشان داد و با رسانه‌ای کردن موضوع مردم را هوشیار ساخت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی  کرمانشاه گفت: سفارش ما به مردم این است که مردم مصرف لبنیات را کم نکنند و با اطمینان محصولات کارخانجات لبنی استان را مصرف کنند. البته نظارت ما تنها بر واحدهایی است که در کارخانجات تولید می‌شود و در خصوص لبنیات سنتی که در استان و بدون نشان و پروانه بهداشت تولید می‌شوند، این اطمینان را نداریم.

محمدی تاکید کرد: با توجه به اینکه محصولات لبنی تولیدی در سایر استانها در استان کرمانشاه توزیع می شود، این محصولات را نیز مورد آزمایش قرار داده‌ایم، اما هنوز نتایج آن مشخص نشده و به محض آماده شدن نتایج آزمایشها، سلامت و یا عدم سلامت این محصولات را نیز به اطلاع مردم استان خواهیم رساند.
۲۱ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید