اخبار

گروه کوهنوردی دانشگاه بر بام ایران ایستاد

گروه کوهنوردی دانشگاه بر بام ایران ایستاد
گروه کوهنوردی دانشگاه موفق به فتح دماوند شد.

داوطلبین گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جهت اجرای برنامه صعود به بام ایران  آقایان پردلی،علیرضاحیدری،نوذر محمدی ،بهرامیان، داهیم ، کهریزی ،کلانتری ،خزایی، رنجبر و امجدیان بودند که طی هماهنگی بعمل آمده در ساعت 14:00 روز سه شنبه تاریخ 28/05/1393 بوسیله مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای خلیل منصوری از ساختمان ستاد دانشگاه به سمت جاده آبعلی تهران حرکت نمودند ودر ادامه از پلور به طرف دامنه جنوبی کوه دماوند مسیر را دنبال نمودند این کوه با ارتفاع 5671 متر   واقع در استان مازندران قرار دارد و بلندترین قله کشور عزیزمان ایران می‌باشد.

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ساعت 03:00 روز 29/05/1393 از گوسفندسرا با کوله بار مربوطه صعود خود را شروع کردند پس از چهار ساعت به بارگاه سوم رسیدند در آن مکان رویایی با هدف انجام هم هوایی  یک روز اقامت نمودند و جالب اینکه چهار نفر از دوستان اولین صعود را به قله دماوند داشتند تعداد کوهنوردان حاضر در بارگاه سوم  به قدری زیاد بود که در شعاع های دورتر بارگاه ،برپایی چادر کوهنوردان صورت می گرفت به دلیل برودت هوا  آب جاری داخل شلنگ که به ضخامت قطر چوب کبریت بود  در شب منجمد و قطع می گردید. ازدحام جمعیت موجب تمام شدن آب آشامیدنی بوفه آن مکان شده بود و وضعیت بهداشتی منطقه را به خطر انداخته بود.

گروه کوهنوردی دانشگاه در روز بعد پس از اقامه نماز صبح  زیر نور ستارگان و مقداری از هلال ماه  همراه با وزش باد سرد، صعود نهایی خود را در ارتفاع شروع کرد  فضای حاکم در محیط مشابه زمان عملیات بود گروه های مختلف کوهنوری با شوق خاصی صعود خود را از اولین ساعت بامداد آغاز کرده بودند به همین دلیل زنجیری از نور چراغ پیشانی کوهنوردان ، مسیر کوه پیمایی را تا حدود قله نمایان می نمود در آن هوای سرد یاد خداوند دلگرمی خاصی را به کوهنوردان می داد.

 مسیر پایکوب و مشخص با سرقدم مناسب گروه کوهنوردی دانشگاه به سمت قله پیموده شد  تا بالاخره در ساعت 09:45 بام ایران فتح گردید لازم به ذکر است در تپه گوگردی،  گوگرد متساعد شده بوسیله وزش باد مسیر معمولی به قله را مسدود نموده بود و کوهنوردان مجبور بودند نزدیک به قله مسیر خود را به سمت شمال شرق منحرف نمایند و سپس قله را فتح نمایند. در قله 5671 متری سجده شکر بجا آورده شد انشااله فتح اینچنین قله های باعظمت نصیب   دیگر کوهنوردان مشتاق گردد. گروه کوهنوردی دانشگاه پس از تهیه عکس مسیر بازگشت به سمت بارگاه سوم  و از آنجا به سمت گوسفند سرا رادنبال کرد و در ساعت 15:45 خدمت راننده منتظر آقای منصوری رسیدند درنهایت با توکل به خدا ساعت 05:30 روز بعد(جمعه) به ستاد دانشگاه رسیدند و برنامه بدون مشکلی خاتمه یافت.

 

برنامه بعدی، صعود به  کوه شاهوار با ارتفاع 3945 متر (بام استان سمنان) می باشد

شرکت کنندگان جهت شرکت در برنامه می توانند حداکثر تا تاریخ 06/06/1393 با آقای بابک بهرامیان کارشناس حقوقی شاغل درساختمان ستاد دانشگاه (شماره تماس 8358423 و 09183351263) هماهنگی نمایند.​​​

زمان حرکت ساعت 04:00  روزچهار شنبه تاریخ 12/06/1393 از ساختمان شماره یک ستاد دانشگاه می باشد.

در برنامه فوق احراز شرایط ذیل الزامی است:

1- داشتن کارت معتبر بیمه کوهنوردی

2-تحویل مبلغ سی هزار تومان به آقای بابک بهرامیان

(شماره سپهرکارت بانک صادرات 6713 3143 6917 6037)

3- تکمیل تعهد نامه مرتبط به کوهنوردی

4-قبولی از تست کوهنوردی که زمان آن پس از ثبت نام اعلام می گردد.

 در ضمن تجهیزات کوهنوردی به همراه چادر ،کیسه خواب و  زیر انداز تاریخ یاد شده بعهده شرکت کنندگان می باشد.

وعده های غذایی روز چهارشنبه همچنین صبحانه و نهار روز پنج شنبه که مصادف با صعود از کوه می باشد بصورت شخصی تهیه می گردد.

مابقی وعده های غذایی مشترک می باشد.

2

 

3

1

5

2

4

3

۱ شهریور ۱۳۹۳ ۱۲:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید