اخبار

دکتر پرنا: مرکز فوریت های پزشکی استان برای امداد رسانی و کمک به حادثه دیدگان زلزله های احتمالی آمادگی کامل دارد

دکتر پرنا: مرکز فوریت های پزشکی استان برای امداد رسانی و کمک به حادثه دیدگان زلزله های احتمالی آمادگی کامل دارد
زلزله سومار هیچگونه تلفات و خسارات انسانی در پی نداشته است

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان در پی وقوع زلزله ای که رأس ساعت 19:37 دیروز در منطقه سومار به وقوع پیوست اعلام کرد: این زلزله به بزرگی 5 ریشتر در عمق 10 کیلومتری منطقه سومار کرمانشاه بوده که خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی  و حتی مجروح نیز در پی نداشت.

دکتر پرنا اظهار کرد: مرکز فوریت های پزشکی برای امداد رسانی و کمک آمادگی کامل را دارد و با توجه به بزرگی و محل زلزله اگر نیاز باشد از بالگرد و اتوبوس آمبولانس و بیمارستان صحرایی مستقر در فوریت های پزشکی استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه  افزود: مدیریت بحران به صورت تمام وقت و شیفت عمل می کند و گوش به زنگ بوده که در کمتر از یک ساعت به تمام مسئولین استانی و کشوری اخبار زلزله داده شود.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی از مردم خواست که در هنگام وقوع زلزله ابتدا خونسردی خود را حفظ کنند  و با توجه به آپارتمانی بودن منازل باید بدانند  در زلزله فرار معنا ندارد بلکه بایستی مکان های امن شناسایی شود و به بچه ها نیز آموزش داده شود که نقاط امن را شناخته و به آنجا پناه ببرند همچنین با انجام مانور زلزله در منزل  آمادگی اعضای خانواده را بالا برده که کمک بسیار بزرگی در نجات از مشکلات زلزله است.

وی داشتن جعبه کمک های اولیه در منزل و خودرو  را ضروری دانست و همچنین داشتن کوله امدادی در کنار تخت که شامل : آب معدنی ، تن ماهی ، خشکبار ، خرما ، پسته ، چراغ قوه ، سوت باشد، را توصیه کرده و گفت : مردم باید سعی کنند شیرهای فلکه آب و گاز را ببندند و از خوابیدن زیر گلدان ، کنار پنجره ، تلویزیون و امثالهم پرهیز کنید و در کوتاه ترین زمان کمک و امداد خواستن را فراموش نکنند. 

۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۱:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید