اخبار

مناسب ترین کفش برای دانش آموزان کفش اسپرت است

مناسب ترین کفش برای دانش آموزان کفش اسپرت است
بعدظهر ها بهترین زمان برای انتخاب کفش است.

یک فیزیوتراپ مناسب ترین کفش را برای دانش آموزان کفش های اسپرت و ورزشی دانست. 

مرتضی عزیزیان در گفت و گو با خبرنگار وبدا، کفش مناسب را کفشی دانست که به شکل پا درست شده باشد.

عزیزیان گفت: همانطور که پا در قسمت انگشتان پهن شده است، کفشی برای پا مناسب است که در قسمت جلو پهن باشد.

وی تصریح کرد: همچنین کفشی مناسب است که بتواند قوس طولی پا را پر کند که متاسفانه بیشتر کفش های موجود در بازار این استاندارد را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: افراد می توانند در همین راستا و به منظور پرکردن قوس کف پای خود از کفه های طبی استفاده کنند.

به گفته این فیزیوتراپ قوس کف پا مانند کمک فنر خودرو عمل کرده و از فشار به زانوها جلوگیری می کند و در صورتی که کفش این قوس را پر نکند زانو و مچ پا و نیز مهره های گردنی در بلند مدت دچار مشکل می شوند.

عزیزیان پاشنه مناسب کفش برای مردان را یک تا 2.5 سانتی متر و برای زنان 2.5 تا سه سانتی متر دانست و اظهار کرد: کوتاه و یا بلند بودن پاشنه کفش بیش از این مقدار می توان ستون فقرات را با مشکلات مواجه کند.

این فیزیوتراپ خاطرنشان کرد: استفاده از کفش های پاشنه بلند در طولانی مدت با افزایش قوس کمر و قوس گردن همراه بوده که موجب فشار بر قدام زانو شده و درد زانو ایجاد می کند که این امر می تواند پارگی مینیسک زانو را نیز به دنبال داشته باشد.

عزیزیان همچنین آرتروز زانو را از جمله عوارض بلندمدت پوشیدن کفش های پاشنه بلند عنوان کرد.

وی کفش های بدون پاشنه و یا به اصطلاح کفش تخت را نیز نامناسب دانست و اظهار کرد: پوشیدن این نوع کفش ها نیز در بلند مدت باعث کاهش قوس کمر شده و فشار بسیاری را بر روی استخوانهای پاشنه پا ایجاد می کند.

عزیزیان اظهار کرد: این نوع پاشنه ها همچنین موجب ایجاد شکستگی های میکروسکوپی در استخوانهای پا شده که موجب ایجاد درد در این ناحیه می شود.

این فیزیوتراپ بهترین جنس کفش را چرم طبیعی دانست و اظهار کرد: پوشش چرمی کفش موجب می شود تا پا در آن به راحتی نفس بکشد.

وی با نامناسب دانستن کفش های پلاستکی، فوم یا نبوک گفت: بهترین کفش برای دانش آموزان کفش های اسپرت و ورزشی است که علاوه بر راحتی، پا می تواند تا حد زیادی در آنها نفس بکشد.

عزیزیان بهترین ساعت خرید کفش را بعدازظهرها دانست و افزود: با راه رفتن در طول روز نیم تا یک سانتی متر به طول پا افزوده می شود و برای همین توصیه می شود تا در بعدازظهر که پا به بزرگترین سایز خود می رسد کفش خریداری شود.

 

 

۲۳ شهریور ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید