اخبار

نشست مطبوعاتی سرپرست دانشگاه برگزار شد

نشست مطبوعاتی سرپرست دانشگاه برگزار شد
دکتر حسین کریم: اصحاب مطبوعات را همکار خود می دانیم.

نشست مطبوعاتی سرپرست دانشگاه امروز با حضور گسترده خبرنگاران و روزنامه نگاران استان برگزار شد. 

در این نشست دکتر کریم ضمن اشاره به جایگاه والای خبرنگاران خواستار همکاری گسترده تر آنان برای اطلاع رسانی و  فرهنگ سازی در زمینه بهداشت و درمان شد.

سرپرست دانشگاه گفت که با کمک رسانه ها باید کاری کنیم که مردم خود حافظان سلامت در جامعه باشند و به پیشگیری از مشکلات بهداشتی و درمانی بپردازند.

سرپرست دانشگاه در خصوص طرح تحول نظام سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت یک انقلاب در حوزه بهداشت و درمان کشور است که از اردیبهشت ماه تاکنون اجرا شده و از مزایای آن می توان به افزایش رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی در بیمارستان ها اشاره کرد.

دکتر کریم در خصوص نیروی انسانی این طرح گفت : با توجه به اجرا شدن طرح تحول و افزایش مراجعان به  بیمارستان ها و مراکز دولتی ،کمبود نیروی انسانی   بچشم می خورد که تا پایان آبان ماه با حضور نیروهای متخصص  برطرف خواهد شد.همچنین امیدواریم امسال بتوانیم کلنگ احداث بیمارستان 540 تختخوابی را بر زمین بزنیم که با این طرح بار زیادی از دوش دیگر بیمارستان ها برداشته خواهد شد.

سرپرست دانشگاه در پاسخ به خبرنگاری در مورد نحوه بیمه شدن مردم در این طرح گفت: بر اساس این طرح همه ایرانیان باید بصورت رایگان بیمه شوند  که مردم می توانند جهت بهره مند شدن از مزایای آن به دفاتر بیمه ایرانیان مراجعه نمایند و یا با توجه به حضور نماینده بیمه در بیمارستان ها در هنگام بستری شدن نسبت به بیمه اقدام نمایند.

وی در خصوص وضعیت دارو در استان گفت : در بحث دارو خوشبختانه مشکل خاصی در استان مشاهده نمی شود و بر اساس طرح تحول بیمارستان ها داروی مورد نیاز بیماران را به آنان خواهد داد .

دکتر کریم در مورد وضعیت بیمارستان روانسر نیز گفت: بخش خصوصی برای راه اندازی یک بیمارستان در روانسر ابراز آمادگی کرده بود که موافقت های اولیه هم با آن انجام شده بود اما امور مربوط به بخش خصوصی آن تاکنون انجام نشده است هرچند وزارت بهداشت برای احداث بیمارستان در آینده برنامه ریزی کرده است که امیدواریم روند اجرایی آن تسریع شود.

وی درخصوص گران بودن تعرفه خدمات دندانپزشکی گفت که در طرح تحول نظام بهداشت خدمات دندانپزشکی نیز گنجانده شده است که انشاله تا پایان سال و پس از اجرایی شدن این طرح نیز مشکل هزینه های بالای دندانپزشکی هم حل خواهد شد.

سرپرست دانشگاه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص طرح پزشک خانواده گفت. هم اکنون این طرح بصورت کامل در دو استان فارس و مازندران اجرا می شود ولی در دیگر استان ها قرار است که مرحله به مرحله انجام شود. در استان کرمانشاه تاکنون برای شهرهای کوچک استان اجرایی شده و هم اکنون همکاران دانشگاه در حال انجام این طرح برای شهروندان حاشیه شهرها هستند. در مرحله سوم نیر این طرح برای مردم شهرهای بزرگ هم اعمال می شود.

دکتر حسین کریم همچنین به انجام امور مربوط به راه اندازی چند رشته تخصصی و فوق تخصصی جدید در کرمانشاه اشاره کرد و گفت : قرار است کارشناسان وزارتخانه در این خصوص بازدیدهایی از استان داشته باشند تا مجوز های نهایی این کار نیز اخذ شود.

 

۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید