اخبار

اورژانس هوایی برفراز آسمان کرمانشاه

اورژانس هوایی برفراز آسمان کرمانشاه
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت ها: از زمان آغاز طرح اورژانس هوایی تاکنون پنج ماموریت صورت گرفته و 15 مصدوم تصادفی به بیمارستان طالقانی انتقال داده شده اند.

از زمان آغاز طرح اورژانس هوایی تاکنون پنج ماموریت صورت گرفته و 15 مصدوم تصادفی به بیمارستان طالقانی انتقال داده شده اند.

 سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان: با راه اندازی اورژانس هوایی انتقال مصدومان و بیمارانی که انتقال آنان از راه زمینی وجود ندارد و یا نیاز به خدمات اورژانسی دارند تسریع و تسهیل یافته و میزان تلفات خصوصاً تلفات ناشی از سوانح و حوادث کاهش می یابد.

فریدون صادقی گفت: اورژانس هوایی در پایگاه اورژانس هوانیروز مستقر می باشد که از ساعت 8 صبح تا زمان غروب آفتاب همراه با کادر مجرب و با تمامی امکانات درمانی و امدادی آمادگی پرواز به اقصی نقاط استان را دارد.

وی گفت: این بالگرد که ظرفیت انتقال همزمان شش مصدوم را دارا می باشد در پوشش حوادث پرتلفات و یا غیر مترقبه - سکته مغزی و قلبی بیمارانی که امکان انتقال زمینی آنان وجود ندارد و یا انتقال زمینی باعث تهدید جان بیمار می گردد- مادران باردار و درحال زایمان که بنابر تشخیص نیروهای حرفه ای مثل متخصصان زنان و زایمان و ماماها نیاز مبرم به انتقال سریع به بیمارستان دارند هرنوع فوریت پزشکی در مناطق کوهستانی و شرایط نامساعد جوی و یخ بندان که امکان دسترسی زمینی وجود ندارد و انتقال بیماران و مصدومینی که در مراکز درمانی که کمبود امکانات درمانی دارند و امکان انتقال آنان از راه زمینی وجود ندارد کاربرد دارد.

صادقی اضافه کرد در سوانح و حوادث تا قبل از رسیدن بالگرد نیروهای اورژانس مستقر در صحنه حادثه کار تریاژ و اولویت بندی مصدومان را انجام داده و با توجه به پرواز بالگرد در کمتر از 3 دقیقه و انتقال سریع مصدومان به مراکز درمانی مرگ و میر و تلفات در بیماران و مصدومان کاهش چشمگیری خواهد یافت.

هم اکنون بیمارستانهای طالقانی - امام حسین (ع) و 520 ارتش به دلیل داشتن پد هوایی امکان استفاده از اورژانس هوایی را دارا هستند و پد هوایی بیمارستان امام رضا (ع) نیز در دست احداث و آماده سازی می باشد همچنین در شهرستانهای تابعه نیز که بیمارستانهای آن فاقد پد هوایی می باشد محل جهت فرود بالگرد تعیین گردیده است.

لازم به ذکر است اورژانس هوایی در کرمانشاه همزمان با 14 استان کشور از 18 مردادماه برای دسترسی سریع مصدومین و بیماران به خدمات درمانی در مناطق صعب العبور و موقعیت های اورژانسی آغاز به کار کرده است.

۱ مهر ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید