اخبار

سرپرست دانشگاه : سفر دکتر نوبخت به کرمانشاه گره بسیاری از مشکلات اساسی دانشگاه را بازکرد

سرپرست دانشگاه : سفر دکتر نوبخت به کرمانشاه گره بسیاری از مشکلات اساسی دانشگاه را بازکرد
اگر حمایت های استاندار محترم نبود نمی توانستیم به این توفیق نائل شویم.

 دکتر کریم شب سوم مهرماه در نشست صمیمی با اعضای هیأت علمی دانشگاه شرکت کرد.

سرپرست دانشگاه در این نشست ضمن تبریک شروع سال تحصیلی94-93  به بحث پیرامون تعدادی از مشکلات بر سر راه توسعه دانشگاه پرداخت و گفت: از اولین برنامه های من توجه ویژه به زیرساخت های دانشگاه بود که در این عرصه با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم به گونه ای که به هر برنامه ای می اندیشیدیم مشکل زیرساخت ها مانع جدی ایجاد می کرد.

دکتر حسین کریم ضمن تشکر از تلاش های رؤسای دانشگاه ها و تقدیر از موفقیت های آنان در سالهای گذشته گفت: دانشگاه ما هم همچون کل استان در هر زمینه ای با عقب ماندگی مواجهیم و جایگاه واقعی خود را از نظر توسعه به دست نیاورده ایم. این درحالی است که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در غرب کشور باید بهترین جایگاه را داشته باشد ، اما نقص های جدی همچون کمبودهای اساسی در زیرساخت ها مانع جدی این توفیق می شود به گونه ای که قدرت مانور را در هیچ زمینه ای نداشتیم .

دکتر کریم با اشاره به اینکه پیشبرد این هدف نیاز به بسیج همگانی دانشگاه دارد گفت: با اقداماتی که شروع شده می توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم به گونه ای که تمامی مسئولان استان برای این کار همراه و پشتیبان ما شده اند و شخص استاندار محترم کرمانشاه تمام قد در این زمینه به کمک دانشگاه آمده اند.

وی ضمن تقدیر از استاندار و نمایندگان استان گفت: اگر حمایت های استاندار نبود نمی توانستیم به این توفیق نائل شویم.

دکتر کریم در ادامه به تشریح دستاورهای دانشگاه در این زمینه پرداخت و افزود: خوشبختانه در سفر معاونت محترم راهبردی ریاست جمهوری جناب آقای دکتر نوبخت و اکیپ این معاونت برای رفع بسیاری از این مشکلات از جمله بیمارستان 540 تختخوابی ، پردیس دانشگاه ، دانشکده داروسازی و طرح های دیگر که تبدیل به بن بست شده بود دستور ویژه گرفته ایم.

سرپرست دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم برنامه ریزی در دانشگاه پرداخت و گفت: همه باید برای پیشبرد اهداف دانشگاه برنامه داشته باشند. در این صورت می توان به مشکلات فائق آمد.

دکتر کریم بحث اقتصادی و درآمدزایی را در دانشگاه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه توان زیادی دارد که تبدیل به یک بنیاد اقتصادی شود و ما باید برای ایجاد این دیدگاه تلاش  کنیم که  در کنار همه کارها به عنوان یک بنیاد اقتصادی فعال پیش برویم.

وی به انتخاب آقای دکتر بیژن کلهرنیا به عنوان مشاور اقتصادی دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایشان هم ایده های خوبی دارند هم می توانند به همه شما در زمینه فعالیت های اقتصادی و درآمدزایی دانشگاه مشاوره های خوبی بدهند.

دکتر کریم آنگاه به بحث پیرامون املاک دانشگاه پرداخت و گفت: بسیاری از املاک دانشگاه بی سرو سامان بوده و تعداد زیادی از زمین های دانشگاه سند ندارند یا غصب شده و رهاشده باقی مانده اند و اکنون فرصت استثنایی فراهم شده تا املاک را سامان بخشیده و با تغییر کاربری به سمت تجاری شدن ، ارزش آنها را بسیار بالا ببریم تا ذره ذره زمین ها و املاک دانشگاه ارزشمند تر گردد که بی شک این ثروت می تواند به تک تک همکاران منتقل شود.

وی در پایان  سخنان خود به بحث عراق پرداخت و گفت: تلاش ما برای بین المللی کردن دانشگاه کاملاً جدی است و همه باید وارد این فعالیت شوند تا بتوانیم از بازار  سلامت عراق که برای استان ما بسیار مناسب است بهره برده و با برنامه ریزی ، ایجاد طرح های مشترک و استفاده از ظرفیت های لازم درصدد به دست آوردن این بازار مهم برآئیم.

۵ مهر ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید