اخبار

خیز بلند دانشگاه علوم پزشکی برای توسعه زیر ساخت ها

خیز بلند دانشگاه علوم پزشکی برای توسعه زیر ساخت ها
دکتر شکیبا: با رایزنی های صورت گرفته توسط سرپرست دانشگاه پروژه های نیمه تمام دانشگاه تکمیل خواهد شد

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در نشست اعضای هیات علمی با سرپرست دانشگاه از خروج بسیاری از طرح های دانشگاه از بن بست خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به اینکه از آغاز فعالیت سرپرست جدید دانشگاه ،مشکلات دانشگاه دسته بندی و اولویت بندی گردیده گفت: پروژه های نیمه تمام دانشگاه ، تامین پاره های از تجهیزات پزشکی ، وضعیت بیمارستان 540 تختخوابی و پردیس دانشگاه از جمله خواسته های مطرح شده دانشگاه در سفر آقای دکتر نوبخت و مدیران حوزه معاونت راهبردی ریاست جمهوری بود که خوشبختانه با تشریح محرومیت های استان و نیاز های بخش درمان توسط سرپرست دانشگاه  توانستیم دستور لازم را جهت حل مشکلات پیش روی این طرح ها برداریم .

وی ضمن اینکه رایزنی های متعدد و برگزاری جلسات عدیده را در  این راه مهم ارزیابی کرد گفت: در طول سه ماه گذشته چهار نفر از معاونان وزیر و مدیر کل امور اجتماعی معاونت راهبردی ریاست جمهوری و سرانجام جناب آقای دکتر نوبخت ضمن حضور در کرمانشاه در جهت حل مشکلات دانشگاه کمک شایان توجهی  نمودند.

دکتر شکیبا از موافقت کمیسیون 215 جهت احداث بیمارستان 540 تختخوابی دانشگاه خبر داد و افزود: استاندار محترم کرمانشاه از محل بودجه استانی برای سالجاری مبلغ 40میلیارد ریال اختصاص داده اند و با توجه به مصوبه 215 پیش بینی ما مبلغ 600 میلیارد ریال بودجه است که از سال آینده برای احداث آن تخصیص داده می شود.

دکتر شکیبا در مورد احداث ساختمان بیمارستان 540 تختخوابی گفت: ابتدا قرار بود این پروژه در زمین های محوطه بیمارستان فارابی اجرا شود که با رایزنی های سرپرست دانشگاه و دستور استاندار محترم ،  زمینی در حدود 20 هکتار از زمین های اداره کل مسکن و شهر سازی برای این امر اختصاص یافت.

دکتر شکیبا همچنین درخصوص پروژه پردیس دانشگاه گفت : پردیس دانشگاه که 5 دانشکده ، ستاد دانشگاه ، کتابخانه مرکزی و تعدادی دیگر از بناهای موردنیاز در آن اجرا خواهد شد و برای دانشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است سالها در حالت رکود به سر می برد که با رایزنی های مستمر سرپرست دانشگاه مراحل تصویب آن در کمیسیون 215 درحال انجام است و با توجه به دستور صریح جناب آقای دکتر نوبخت و موافقت ریاست و دبیر کمیسیون مذکور انشا الله به زودی به نتیجه خواهد رسید که این خود موفقیت بسیار بزرگی برای تیم مدیریتی دانشگاه و کلیه همکاران عزیز خواهد بود.

 وی هزینه احداث پردیس دانشگاه را بالغ بر 1500 میلیارد ریال دانست  در مورد طرح های نیمه تمام دانشگاه نیز گفت : احداث پروژه کلینیک مادر و کودک که چند سال است متوقف شده است با اختصاص 42 میلیارد ریال در این سفر از سر گرفته خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه پروژه ساخت بیمارستان سوختگی را از این پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و بیان داشت: برای این پروژه که در مجموعه مصوبات سفر های مقام معظم رهبری است مبلغ 80 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود و با افزودن حدود 109 میلیارد ریال دیگر پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر شکیبا آنگاه به پروژه کلینیک جامع دانشگاه  اشاره کرد و اظهار داشت: کل اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود 70 میلیارد ریال بود که فقط 40 میلیارد بودجه اختصاص داده شده بود اما در این جلسه قرار شد مابقی بودجه مورد نیاز تخصیص یابد.

وی پروژه های بیمارستان صحنه و مرکز جراحی بیمارستان طالقانی را نیز که با وام بانک جهانی آغاز شده و متوقف شده بود از جمله پروژه هایی دانست که با تامین اعتبار لازم کار ساخت آنها ادامه خواهد یافت.

دکتر شکیبا از دستور دکتر نوبخت برای تکمیل پروژه دانشکده دندانپزشکی خبر داد و افزود: برای این پروژه 120 میلیارد ریال  و برای تامین تجهیزات بیمارستانی نیز 50 میلیارد ریال در نظر گرفته شد  . 

وی مجموعه اقدامات صورت گرفته را تحت عنوان خیز دانشگاه برای توسعه زیرساخت ها توصیف کرد و این اقدامات موثر را به همکاران گرامی و مردم استان کرمانشاه و غرب کشور به عنوان گیرندگان خدمات سلامت تبریک گفت .

۵ مهر ۱۳۹۳ ۱۵:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید