اخبار

دانش آموزان از خرید مواد غذایی عرضه شده توسط دست فروشان خودداری کنند

دانش آموزان از خرید مواد غذایی عرضه شده توسط دست فروشان خودداری کنند
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه: برنامه های ویژه ای برای جمع آوری دستفروشان اطراف مدارس در نظر گرفته شده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به غیربهداشتی بودن مواد عرضه شده توسط دستفروشان، گفت: برنامه های ویژه ای برای جمع آوری دستفروشان اطراف مدارس در نظر گرفته شده است.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار وبدا اظهار کرد: متاسفانه بیشتر موادی که توسط دستفروشان عرضه می شود بهداشتی نبوده و مصرف آنها می تواند سلامت افراد جامعه را به خطر بیندازد.

وی تصریح کرد: همچنین اگر دستفروشی مواد بسته بندی شده و بهداشتی عرضه کند، از آنجا که شرایط مناسبی برای نگهداری این مواد ندارد، باز هم مصرف این مواد می تواند ایجاد بیماری کند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بسیاری از دستفروشان به خاطر سوددهی بیشتر کارشان از مواد اولیه غیربهداشتی و تقلبی برای تهیه مواد غذایی از جمله ساندویچ استفاده می کنند که این امر می تواند تهدید جدی برای سلامت مصرف کنندگان باشد.

به گفته خدادادیان بیماریهایی روده ای، اسهال و استفراق از جمله شایعترین بیماریهای قابل انتقال از طریق مصرف مواد غذایی خریداری شده از دستفروشان هستند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: در همین راستا جلسه ای با شورای آموزش و پرورش استان برگزار و مصوبات خوبی برای برخورد با این افراد گرفته شد.

به گفته خدادادیان اکیپ هایی از طرف مرکز بهداشت شهرستان با همکاری اجرائیات شهرداری و نیروی انتظامی با دستفروشان حاشیه مدارس برخورد می کنند.

 کارشناس بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه از والدین خواست تا تغذیه زنگ تفریح دانش آموزان را از مراکز معتبر تهیه کرده و به آنها بدهند.

خدادادایان همچنین از والدین خواست تا در صورت علاقه فرزندانشان برای آنها ساندویچ خانگی درست کنند.

وی بهترین نوع ساندویچ را ساندویچ نان و پنیر و گردو، و نان پنیر و سبزی دانست و اظهار کرد: تنقلاتی مانند پسته و آجیل نیز می تواند تامین کننده انرژی مناسبی برای دانش آموزان باشد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه در خصوص افزایش مصرف مواد غذایی فست فودی در میان دانش آموزان هشدار داد و اظهار کرد: این مواد می توانند به علت چربی بالا و مواد افزودنی علاوه بر افزایش وزن و چاقی خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش دهد.

خدادادیان معتقد است، والدین می توانند با تهیه ساندویچ خانگی و دادن آن به دانش آموزان از همان دوران کودکی ذائقه آنها را به غذاهای سنتی عادت دهند.

وی خاطرنشان کرد: والدین باید مواد غذایی را به کودکان خود بدهند که کمترین میزان ادویه و چربی را داشته و در ضمن بتواند کالری مورد نیاز بدن دانش آموزان را تامین کند.


۶ مهر ۱۳۹۳ ۱۴:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید