اخبار

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های استان کرمانشاه: تابستان امسال ماموریت های تصادفی اورژانس 22درصد کاهش یافته است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های استان کرمانشاه: تابستان امسال ماموریت های تصادفی اورژانس 22درصد کاهش یافته است.
تابستان امسال بیش از هشت هزار ماموریت برای نجات جان هموطنانمان در جای جای استان انجام گرفته است.

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی و حوادث استان کرمانشاه گفت: هشت هزار و 193 مأموریت اورژانسی در سه ماهه تابستان امسال در استان کرمانشاه انجام شده است.

فریدون صادقی گفت: از تعداد مأموریت‌های اورژانسی صورت گرفته پنج هزار و 679 مورد آن مأموریت‌های غیر تصادفی و دو هزار و 514 مورد نیز مربوط به تصادفات بوده است.

به گفته سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی و حوادث استان کرمانشاه، تعداد مأموریت‌های اورژانسی انجام شده در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.5 درصد کاهش داشته است.

صادقی با بیان اینکه تعداد مأموریت‌های غیرتصادفی در استان کرمانشاه 6 درصد افزایش داشته، افزود: مأموریت‌های تصادفی نیز با کاهش 22 درصدی مواجه بوده‌اند.

 بیشترین مأموریت‌ها در تابستان امسال به‌ترتیب مربوط به بیماری‌های قلبی، تنفسی، مسمومیت‌ها (گازمونوکسیدکربن، غذایی، مخدر)، سقوط از سطح، سوختگی و غیره بوده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر مرکز فوریت‌های پزشکی و حوادث استان کرمانشاه دارای 70 دستگاه آمبولانس فعال در سطح استان و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با قابلیت جابه‌‌جایی 13 بیمار است.

صادقی با اشاره به وجود بالگرد اورژانس 115 برای انتقال مصدومان بدحال تصادفات جاده‌ایی و مادران باردار به مراکز درمانی، یادآور شد: سه دستگاه موتورلانس نیز در استان کرمانشاه برای محل‌های پر ترافیکی که امکان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار نباشد، نیز فعالیت دارند.

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی و حوادث استان کرمانشاه در خصوص مشکلات این مرکز، بیان داشت: عدم همکاری مردم با مأموران امدادی اورژانس در صحنه حادثه، از جمله این مشکلات به‌شمار می‌رود.

وی افزود: بسیاری از افراد در خصوص خدمات اورژانس 115 آشنایی کافی ندارند و در مسیر جاده‌ها به‌خصوص جاده‌های شهری راه را برای ورود آمبولانس به محل حادثه مسدود می‌کنند.

 صادقی توصیه کرد: شهروندان به محض وقوع حادثه فورا با واحد ارتباطات اورژانس 115 تماس حاصل کنند و محل دقیق سانحه و تعداد مصدومین را به اطلاع واحد ارتباطات برسانند و تا رسیدن آمبولانس نیز محل حادثه را ترک نکنند

۱۹ مهر ۱۳۹۳ ۱۰:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید