اخبار

گروه کوهنوردی دانشگاه جان پناه دیواره بیستون (یال سخت) را صعود نمود.

گروه کوهنوردی دانشگاه  جان پناه دیواره بیستون (یال سخت) را صعود نمود.
دیدار با دوستان صخره نورد ،دوشنبه ها ساعت 15:00 پارک کوهستان -میدان کوهنورد -سرطاق شرکت کنندگان جهت شرکت در برنامه می توانند با آقای بابک بهرامیان کارشناس حقوقی شاغل درساختمان ستاد دانشگاه (شماره تماس 8358423 و 09183351263) هماهنگی نمایند.

جان پناه یال سخت

صبح تاریخ 18/07/1389 از سمت کرمانشاه نرسیده به شهرک بیستون به طرف شهرک بلوردی حرکت کردیم برای رسیدن به این شهرک  بوسیله زیر گذر بعد از پلیس راه  باید اقدام گردد.

از جاده مجاور پمب بنزین این شهرک مستقیم به سمت کوه بیستون حرکت کردیم دور نمای کوه  در  این مکان منطبق می باشد و به اصطلاح پله اطلاق می گردد.مسیر برنامه ریزی امروز ، مسیر سه پله یعنی کوه نوردی و دره نوردی به همراه صخره نوردی بعبارتی حمل کوله با وسایل سنگ نوردی مورد نیاز.

1

کروکی قرمز مسیر مورد بحث می باشد

بعد از شهرک بلوردی وقتی به دامنه کوه نزدیک می شدیم سنگ لیز خوره خیلی بزرگ مشاهده می گردید که در اصطلاح محلی به آن سان سُریا اطلاق می گردد.

2

3

از این مکان یک مسیر تراورسی (پله اول) را تا ضلع غربی دیواره بیستون ادامه دادیم سپس ازمسیری کوتاه به طرف شمال دست به سنگ گذشتیم وبه ابتدای تنگه رسیدیم.

4

5

یعنی پله اول را گذراندیم وباید صعود خود رااز درون این تنگه ادامه دهیم تا به آخرتنگه برسیم. بعد به دیواره ای رسیدیم به طرف شرق ادامه میدهیم

6

  و در نهایت به تخته سنگی رسیدیم که علامت گذاری شده از روی تخته سنگ به طرف شرق نگاه میکنیم یک غار در قسمت تحتانی دره مقابل مشاهده می گردد(غارآهی) روی تخته سنگ به طرف شمال مسیر اوریب صعود به طول تقریباً 40 مترکه  شش عدد میانی دارد دیده می شود. شروع مسیر تمایل به طرف شرق دارد .

7

 سه متر بالای کارگاه پنج متربه طرف غرب کارگاه فرودمحکمی برای فرود وجود دارد که در زمان برگشت از آن کارگاه استفاده می گردد

8

9

پس از صعود این صخره  مسیرپله دوم هم  به اتمام می رسد

به طرف شرق از زیر دیواره ، مسیر تراوسی را ادامه میدهیم تابه پرتگاه میرسیم بعد چسب دیواره به طرف شمال مسیررا ادامه داده تا به کارگاه فرود برسیم .

10

بعد تقریباً فرودی ده متری را انجام میدهیم که در موقع برگشت تبدیل به صعودی ده متری می شود .

11

ودر ادامه به طرف شرق مسیر تراورسی باشیب کمی به طرف بالا را ادامه دادیم تا مسیر پله سوم   به پایان رسید آنگاه یک میدان زیباکه به طرف شمال دیوارهای بلندی به رنگ زرد جلب توجه ما را به خود جلب کرد . زیر دیواره جانپناه یال سخت نمایان می شود

13

14

آقایان از سمت راست:داهیم،همایی،عزیزی و پُردلی

 در جانپناه که حدود ساعت 11:00 بود بعداز یاد خدا نهار صرف گردید و پس از اندکی استراحت از مسیری که صعود نمودیم راه بازگشت را دنبال نمودیم و قبل از غروب خورشید در منزل بودیم.                            والسلام

۱۹ مهر ۱۳۹۳ ۰۵:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید