اخبار

همه دستگاه ها باید برای نهادینه شدن ورزش تلاش کنند

همه دستگاه ها باید برای نهادینه شدن ورزش تلاش کنند
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه: بی تحرکی و تغذیه نامناسب از معضلات کنونی جامعه است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه بی تحرکی و تغذیه نامناسب را از معضلات کنونی جامعه دانست و گفت: این دو مقوله در کنار هم می تواند مشکلات فراوانی را متوجه جامعه کند.

به گزارش خبرنگار وبدا آیت الله آزرمی در مراسم افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای استان که در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه برگزار شد، خواستار توجه هرچه بیشتر همه دستگاه ها به نهادینه شدن فرهنگ ورزش در جامعه شد و گفت: بی توجهی به این مقوله می تواند مشکلات فراوانی را متوجه کشور کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه سلامت را یکی از ارکان دستیابی به امنیت جامعه برشمرد و گفت: باید از همه توان و امکانات بخش دولتی و خصوصی برای ترویج هرچه بیشتر ورزش بخصوص بین بانوان استفاده شود.

آزرمی در ادامه با بیان اینکه دختران امروز زنان، مادران و مدیران فردا خواهند بود، توجه به مقوله ورزش را بین زنان حائز اهمیت دانست و گفت: باید به ورزش زنان توجه بیشتری شود، چرا که مردان راحت تر می توانند از امکانات عمومی استفاده کنند.

وی با تاکید بر نقش سلامت جسم در داشتن جامعه ای موفق گفت: زندگی ماشینی، بی تحرکی و تغذیه نادرست را برای افراد در پی دارد و این مسئله در کنار استرس ها، فشار ها و سختی های دنیای کنونی می تواند آینده نا مناسبی را برای افراد در پی داشته باشد.

وی افزود: در چنین شرایطی نیاز به تحرک در کنار انتخاب سبک زندگی صحیح برای ارتقای سلامت جسم و روان ضروری به نظر می رسد، چراکه توجه به تغذیه درست در کنار تحرک کافی می تواند تضمین کننده سلامت انسان ها در آینده باشد.

آزرمی با اشاره به ضعف و نقص رخ داده در حوزه شهرنشینی در نیم قرن اخیر و با مدرن شدن شیوه زندگی، گفت: با نگاهی به گذشته درمی یابیم که این ضعف و نقص در گذشته به مراتب کمتر بود و در گذشته مردم در حالی که با کمتر خوردن مواجه بودند، در طول روز نیز مجبور بودند تحرک زیادی داشته باشند، در حالیکه زندگی ماشینی امروزی در کنار بی تحرکی و رواج سبک تغذیه ای نادرست مشکلات فراوانی را پیش روی افراد قرار داده است.

وی میزان بروز بیماری ها را در نیم قرن گذشته کمتر از شرایط امروز دانست و گفت: افراد در جامعه امروز در سنین 60 تا 70 سالگی با بیماریهایی مواجهند که شاید در گذشته اصلا اثری از آن ها نبود و شاید به جرات بتوان گفت که همه این موارد در نتیجه سبک زندگی نامناسب بوجود آمده اند.

وی در ادامه از برگزاری نخستین المپیاد ورزشی دانش آموزان به عنوان یک گام مثبت در راستای نهادینه شدن ورزش در جامعه یاد کرد و از مسئولین آموزش و پرورش خواست شرکت در این المپیادها را برای دانش آموزان اجباری کنند.

 


۲۷ مهر ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید