اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: اولویت اول سیستم بهداشتی ، خودمراقبتی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: اولویت اول سیستم بهداشتی ، خودمراقبتی است
خود مراقبتی بهترین راه برای پیشگیری از بیماری ها است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت خود مراقبتی بهترین راه برای پیشگیری از بیماری ها است و اولویت اول سیستم بهداشتی در استان خودمراقبتی است.

دکتر حسین کریم که در نشست شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی سخن می گفت افزود : راهکار دانشگاه در خصوص پیشگیری از بیماری ها ایجاد حساسیت در مردم نسبت به آن است و هرکسی می تواند با مراقبت از سلامت خود به ارتقای سطح بهداشت و سلامت فردی و اجتماعی کمک کند.

وی به بیماری دیابت به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت درصد بالایی از جامعه مبتلا به این بیماری هستند اما متاسفانه بسیاری از آنان از بیمار بودن خود آگاه نیستند در حالی که باید ضمن اطلاع از وضعیت بیماری به تغییر الگوی زندگی خود ( خوردن غذای سالم، عدم استعمال دخانیات، ورزش و ...) بپردازند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه برای مبارزه با بیماری های واگیر می بایست از روش های نوین و طرح های کارآمد استفاده کنیم افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری هایی نظیر سل ، فلج اطفال، هاری، التور،تب مالت ، ایدز و ... باید برنامه ریزی های همه جانبه  انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه برای افزایش مراقبت مرزی تلاش می کند ، گفت : مردم باید با توجه به وضعیت کشورهای همسایه و وجود تردد در مرزها حساسیت بیشتری نسبت به سلامت خود داشته باشند و هرگونه علایم بیماری را جدی بگیرند.

۲۹ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید